گام مفید راه آهن و فولاد مبارکه در توسعه حمل و نقل ریلی و رفع گلوگاه های لجستیکی صنایع

بازگشت به نوشته‌ها

گام مفید راه آهن و فولاد مبارکه در توسعه حمل و نقل ریلی و رفع گلوگاه های لجستیکی صنایع

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت راه آهن و شرکت فولاد مبارکه اصفهان را اقدامی مهم  و مفید در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و رفع گلوگاه های لجستیکی صنایع عمده کشور، ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از تین نیوز، سبحان نظری به خبرنگار ما گفت: با توجه به این تفاهم نامه، از یک طرف باید از راه آهن دولتی  تقدیر به عمل آورد و از طرف دیگر باید از شرکت فولاد مبارکه تعریف و تقدیر کرد.

وی افزود: از راه آهن دولتی به خاطر اینکه در میان خبرها و گمانه زنی های چند ماه اخیر که آیا راه آهن قصد دارد فضای موجود را با سرمایه گذاری در خرید لکوموتیو برای دولت کماکان دولتی تر کند که این تفاهم نامه نشان داد، دولت کماکان معتقد است بخش خصوصی  باید در سرمایه گذاری های بخش حمل و نقل ریلی از جمله سرمایه گذاری در تامین ناوگان لکوموتیو ورود پیدا کند.

او عنوان کرد: این اقدام راه آهن دولتی یک علامت مهم به بخش خصوصی است و موجب دلگرمی سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور می شود.

نظری خاطرنشان کرد: از طرف دیگر باید این اقدام شرکت فولاد مبارکه را مورد تمجید و تحسین قرار داد به این دلیل که با واقعیت ها آشناست و تشخیص داده که با استفاده از سیستم حمل و نقل جاده ای نمی تواند جوابگوی لجستیک مواد معدنی و محصولاتش باشد و ناگزیر باید در حمل و نقل ریای سرمایه گذاری کند و منتظر سرمایه گذاری دیگران در این حوزه نباشد.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی افزود: این نکته خیلی مهمی است که فولاد مبارکه به آن واقف شده و آستین ها‌را بالا زده و از محل منابع خود، برای رفع گلوگاه های لجستیکی خود هزینه می کند.

او با ارایه این پیشنهاد که دیگر صنایع بزرگ کشور نیز این اقدام خوب فولاد مبارکه را الگو قرار بدهند، گفت:  صنایعی که در حوزه  معدنی و فولادی کشور فعالند و همین طور صنایع دیگری که در پتروشیمی و سیمان فعالیت می کنند و دیگر صنایع اساسی کشور که لازم است حمل بارشان متکی به سیستم حمل و نقل ریلی باشد می توانند این اقدام را الگوی خود قرار بدهند و در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

نظری در توضیح این پیشنهاد تاکید کرد: معتقدم این صنایع در یک آینده ای نزدیک، به دلیل افزایش قیمت های بخش حمل و نقل جاده ای و از طرف دیگر به خاطر ظرفیت محدود شبکه جاده ای کشور به این نتیجه می رسند که ای کاش زودتر در حوزه حمل و نقل ریلی کشور سرمایه گذاری کرده بودند و دست کم ناوگان مورد نیاز خود را خریداری می کردند و به صرفا به اتکای ناوگان دیگران دنبال حل مشکلات لجستیکی خود نمی رفتند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس، پیشنهاد می شود این صنایع نیز  از این اقدام فولاد مبارکه الگو برداری کنند و از منابع خوبی که در این برهوت نقدینگی دولت،  در اختیار دارند استفاده کرده و این حلقه که حلقه ضعیف شده ای از زنجیره ارزش خودشان است یعنی حلقه لجستیک را از محل منابع خودشان تقویت کنند.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها