وزیر راه شهرسازی: تولید ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی در دستور کار قرار گرفته است

بازگشت به نوشته‌ها

وزیر راه شهرسازی: تولید ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی در دستور کار قرار گرفته است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تولید ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی در دستور کار قرار گرفته است گفت: امیدواریم تا پیش از پایان دولت دوازدهم ۱۲۰۰ کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی کشور اضافه شود.

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی افزود: شرکت راه‌آهن با مشارکت سرمایه‌گذاران احداث ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر خط فرعی ریلی برنامه ریزی کرده است که تکمیل خط دوم کرج ـ قزوین و بافق ـ اصفهان از آن جمله است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مهمترین خط ریلی ما که ترافیک سنگین دارد خط بافق ـ تربت‌حیدریه است که امیدواریم با احداث خط دوم این مسیر با همکاری سرمایه‌گذار این مشکل برطرف شود.
اسلامی اظهارداشت: ‌در سال ۹۸ تعداد ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان نو و بازسازی شده وارد شبکه ریلی شد که امیدوارم با امسال نیز ۲ هزار دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه شود و در سال ۱۴۰۰ شاهد راه‌آهن توسعه ‌یافته در کشور باشیم که بتواند سهم خود را در اقتصاد ملی و منطقه‌ای بیش از پیش افزایش دهد.
وی یادآورشد:‌ در سال جاری خط آهن بستان‌آباد ـ تبریز افتتاح می‌شود که موجب می شود فاصله زمانی سیر قطارها بین تهران تا تبریز ۵.۵ ساعت کاهش یابد.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه باید در مبدأ و مقصد کالا از نقطه صفر تا نقطه پایان روی ریل حرکت کند و سهم ریل در جابه‌جایی کالا افزایش یابد.اظهارداشت: در پایانه‌های تخلیه و بارگیری ضرورت دارد سیستم مکانیزه گسترده‌تری به کار گرفته شود که خواب واگن‌های باری کاهش یابد.
وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ایمن‌سازی تقاطع‌های ریلی تاکید کرد و گفت: ایجاد خط دوم ریلی برای ارتقاء راندمان سیر قطارها ضروری است و از این طریق سرعت حرکت قطار برای رسیدن به مقصد معنا پیدا می کند.
وزیر راه و شهرسازی افزود:در سال جهش تولید و با اهتمام ویژه رئیس ‌جمهور امیدواریم بتوانیم در حوزه ترانزیت ریلی گام‌های بزرگتری برداریم.
وی افزود: آمار عملکردی نشان می‌دهد می‌توان سهم ریل را در ترانزیت کالا افزایش داد. در دوره ۳۵ روزه رشد ۲۵ درصدی حمل بار در راه‌آهن گام مثبتی در این بخش است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها