سقوط سریع بهره وری و هدر دهی سرمایه گذاری ریلی در دو سال گذشته

بازگشت به نوشته‌ها

سقوط سریع بهره وری و هدر دهی سرمایه گذاری ریلی در دو سال گذشته

تین نیوز

نمودار بهره وری متوسط هر واگن باری، نشان می دهد که دوران اخیر، دوران سقوط سریع بهره وری و هدردهی سرمایه گذاری ها است.

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با انتشار یک نمودار عملکرد چهار مدیرعامل اخیر شرکت راه آهن را با یکدیگر مقایسه کرد.

به گزارش تین نیوز، مقایسه از منظر شاخص های کلیدی عملکرد حمل بار ریلی، میزان بهره وری ماهیانه واگن باری، ترانزیت ریلی و کل بار حمل شده ریلی بر اساس شاخص متوسط ماهیانه تن – کیلومتر، صورت گرفته است.

سبحان نظری رئیس هیئت مدیره این انجمن در توضیح مقایسه انجام شده بین عملکرد چهار مدیر عامل اخیر شرکت راه آهن مطلبی در حساب شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

او نوشت:

۱) کارنامه عمل کرد چهار مدیرعامل اخیر راه آهن را در شاخص های کلیدی عمل کرد حمل بار ببینید.

 

دوره های رشد و افول در نمودارها روشن است. به طور خاص، نمودار بهره وری متوسط هر واگن باری، نشان می دهد که دوران اخیر (آقای صالحی)، دوران سقوط سریع بهره وری و هدردهی سرمایه گذاری ها است.

۲) این سقوط دردناک شاخص های کلیدی عمل کرد حمل و نقل ریلی را در دو سال و نیم اخیر ببینید و یقین داشته باشید که عدم النفع و خسارات غیرمستقیم اقتصاد کشور بر اثر این سقوط، ده ها برابر بزرگ تر از خسارات مستقیم راه آهن و در اندازه مبالغ چند میلیارد دلاری است.

۳) دو سال پیش که با انتشار آمار عمل کرد چندماه اول پس از انتصاب سیاسی آقای میعاد صالحی، بابت تبعات تلخ این انتصاب سیاسی هشدار دادیم، دوستانی (به ویژه از وزارت راه) گفتند چرا در همین ماه های اول کار ایشان دارید نق می زنید؟! آمار دو سال پیش را هم ببینید:

۴) خب این هم نتیجه  ۲ سال و نیم « اصرار سیاسی » بر « انتصاب سیاسی » منجر به رهاسازی متن و زیستن در حواشی.

(به خاطر تصدی گری زیاد راه آهن، یکی از مهم ترین عوامل در حسن و قبح عمل کرد، سواد و تجربه و عقاید شخص مدیرعامل است. در واقع این تحلیل، اشاره یا ربطی به یک دولت خاص ندارد.)

۵) کماکان از دولت محترم و وزیر محترم راه خواهش عاجزانه داریم به نامه استمداد تشکل های ریلی کشور که هم چنان بی پاسخ مانده است، وقعی بنهند و از این تشکل ها برای چاره سازی و خروج از بحران، دعوت کنند.

 

 

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها