زمان تکمیل راه آهن خواف – هرات مشخص شد

بازگشت به نوشته‌ها

زمان تکمیل راه آهن خواف – هرات مشخص شد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ پروژه خواف-هرات جزو پروژه‌های اولویت دار محسوب میشود که قرار است اگر منابع مالی آن فراهم شود حداکثر تاپایان شهریور ماه تکمیل شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت:‌ پروژه خواف-هرات جزو پروژه‌های اولویت‌دار محسوب می‌شود که قرار است اگر منابع مالی آن فراهم شود حداکثر تا پایان شهریورماه تکمیل شود.

خواف هرات

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی به نقل از تین نیوز، تکمیل و توسعه محورهای ترانزیتی شرق کشور یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، و با تکمیل خط آهن خواف-هرات، راه‌آهن افغانستان به شبکه ریلی ایران وصل می‌شود.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: این پروژه ریلی دو بخش «درون‌مرزی» و «برون‌مرزی» دارد که طول خط آهن درون‌مرزی (خواف تا شمتیغ) 77 کیلومتر و طول بخش برون‌مرزی در خاک افغانستان (شمتیغ تا هرات) 62 کیلومتر است.

وی افزود: زیرسازی، خط و ریل‌گذاری کل مسیر 77 کیلومتری درون مرزی انجام‌شده است و این بخش در مراحل پایانی قرار دارد و به‌صورت موقت به شرکت راه‌آهن تحویل داده‌شده است اما یک سری نواقص جزئی در خطوط ایستگاهی دارد که به‌زودی مرتفع می‌شود.

خطیبی در خصوص بخش برون‌مرزی این خط ریلی گفت: خط و ریل‌گذاری در بخش «برون‌مرزی» تا انتهای قطعه سه که تعهدات ایران در این پروژه است، برده شده است و هم‌اکنون نیز در حال تکمیل عملیات خط هستیم.

وی افزود: ریل گذاری 30 کیلومتر از 62 کیلومتر برون‌شهری به اتمام رسیده است و در حال تکمیل 32 کیلومتر باقی‌مانده هستیم.

نقشه خط ریلی خواف-هرات

خطیبی در خصوص مشکلات این پروژه ریلی گفت: به خاطر مسائل ناامنی در مرز و عبور از مرز برای بردن ماشین‌آلات خط مشکلاتی وجود دارد اما با تلاش‌هایی که صورت گرفته توانسته‌ایم عملیات بالاست ریزی با واگن را وارد خاک افغانستان کنیم و 10 روزی است که کارمان را شروع کرده‌ایم.

وی در خصوص آخرین ایستگاه این پروژه اظهار کرد: در ایستگاه جونو که ایستگاه پایانی‌این خط ریلی است باید یک ساختمان هزار و 500 متری دوطبقه ساخته شود که در حقیقت ساختمان ایستگاه خواهد شد که البته پیشرفت 25 درصدی داشته و تا پایان شهریور آماده می‌شود.

راه‌آهـن خواف-هرات به‌صورت یک‌خطه ساخته‌شده است و سرعت سیر در آن برای ‌قطارهای مسافری 160 کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری 120 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته‌شده است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها