انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

​۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی نیاز بخش معدن

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » ​۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی نیاز بخش معدن

ريل رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: براساس افق ۱۴۰۰ ایجاد سالیانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی، ۱.۵ برابر وضعیت فعلی آب و ۱.۶۷ برابر وضعیت فعلی برق، بخش معدن و صنایع معدنی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،خداداد غریب پورامضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون لجستیک و حمل و نقل ایران و خانه معدن را در روز گذشته یادآور شد و آن را تلاشی برای بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در ایجاد زیربناهای کشور دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پیش قدم شدن بخش خصوصی به معنای اعتماد آن به دولت است و در این پیوند ایمیدرو نقش بسترسازی، تنظیم روابط، سیاستگذاری، حمایت و پشتیبانی را ایفا می کند.

غریب پور درخصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات در بخش معدن نیز گفت: بخش معدن از مدت ها پیش با تهیه و تنظیم راهکارهایی در این زمینه، همکاری بسیار خوبی با بانک مرکزی داشته و دارد و آمارهای خود را به صورت هفتگی اعلام می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اکنون بخش های فولادی، کانی های فلزی و معدنی که صادرات محور محسوب می شوند، بازوان اجرایی بانک مرکزی به شمار می روند.

وی به ایرنا گفت: بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند واردات تجهیزات و مواد اولیه است و در این زمینه براساس توافق با بانک مرکزی، بخشی از ارز حاصل از صادرات صرف تامین نیازهای این بخش می شود

لینک منبع:http://news.mrud.ir/news/64816/۴۰۰
لینک کوتاه: http://news.mrud.ir/4269

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

نرخ بلیت مسافری با هزینه ها همخوانی ندارد/ بیشتر شرکت‌های مسافری ریلی منحل شده است

ریل نیوز ناصر غفاری، مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم و رئیس هیئت مدیره شرکت سفیر ریل آسیا در گفتگو با Read more

رشد شاخص‌های اقتصادی با نرخ بلیت قطارهای مسافری همخوانی ندارد

ریل نیوز ابوالقاسم سعیدی، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل Read more

پیشنهاد ورود نمایندگان شرکت‌های ریلی در بخشی از ساختار راه‌آهن

تین نیوز مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح Read more