انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

گزارش جلسه هم‌اندیشی برای تشکیل کارگروه حمل‌ونقل بین‌المللی انجمن

خانه » اخبار سایت » اخبار انجمن » گزارش جلسه هم‌اندیشی برای تشکیل کارگروه حمل‌ونقل بین‌المللی انجمن

جلسه‌ی بررسی مشکلات حمل‌ونقل بین‌المللی و هم اندیشی برای تشکیل کارگروه مربوطه روز یک‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ در محل انجمن و باحضور برخی از نمایندگان محترم شرکت‌های باری و فورواردری فعال در زمینه حمل‌ونقل بین المللی برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس‌از ارائه‌ی گزارشی باموضوع اهم مشکلات و چالش‌های حمل‌ونقل بین المللی بار توسط کارشناس انجمن، در‌ مورد مسائل پیرامون این موضوع بحث و گفت‌و‌گو صورت گرفت و نمایندگان محترم شرکت‌ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موانع چالش برانگیز فعالیت خارجی، اهمیت تشکیل این کارگروه و همچنین وظایف اصلی آن بیان کردند.
از جمله مهمترین موضوعاتی که به آنها پرداخته شد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
– در راستای مرتفع نمودن مسائل و مشکلات درصورتی که اقدامات در مقیاس شرکت پیگیری و رفع شود در بهترین حالت، مشکل به‌صورت مقطعی و صرفا برای یک شرکت حل می‌گردد ولیکن با تشکیل این کارگروه می‌توان با بهره‌گیری از خرد جمعی با همکاری شرکت راه‌آهن و همچنین استفاده از قدرت یکصدایی صنف در راستای احقاق حقوق جمعی اقدام نمود.
– بخش دولتی و حاکمیتی می‌بایست با تغییر رویکرد خود، بخش خصوصی را به عنوان شریک تجاری خود درنظر گرفته و با تنظیم روابط دیپلماتیک و رایزنی بازرگانی با کشورهای همسایه در جهت حمایت از بخش خصوصی و ملی و عدم اعمال فشار مالی با وضع تعرفه‌های سنگین (که موجب از بین بردن قدرت رقابت با جاده و کاهش گرایش صاحبان کالا و بار می‌شود)؛ گام بردارد.

نهایتا با علم به اهمیت حمایت صنف و با عنایت به جایگاه مهم انجمن‌های کشور‌های مختلف در سطح بین‌المللی و برخی انجمن‌های داخلی حوزه حمل و نقل در امر اثبات و تقویت اصناف در موارد مشابه، لازم است که جهت حصول اهداف راهبردی و حل مشکلات در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی، کارگروه حمل‌ونقل بین‌المللی تشکیل یافته و باهم‌افزایی‌های ایجاد شده، در راستای توسعه‌ی حمل‌ونقل برون مرزی قدم برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

بیانیه تشکل های ریلی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور بیانیه ای خطاب به نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند. تشکل های Read more