انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

پیش بینی 2000میلیارد ریال اعتبار به راه آهن اردبیل - ميانه در لایحه تنظیم بودجه سال 96

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » پیش بینی 2000میلیارد ریال اعتبار به راه آهن اردبیل – ميانه در لایحه تنظیم بودجه سال 96

معاون حقوقی ، امور مجلس وهماهنگی استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: در لایحه تنظیم بودجه سال 96 به راه آهن اردبيل – ميانه ، 2000 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، علیرضا محفوظی معاون حقوقی ، امورمجلس وهماهنگی استانهای وزارت راه و شهرسازی در جلسه بررسي مشكلات راههاي استان اردبیل و راه آهن اردبيل – ميانه که محل سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: 2000 میلیارد ریال اعتبار مربوط به راه آهن اردبيل – ميانه در لایحه تنظیم بودجه سال 96 پیش‌بینی شده است که از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در این راستا از لایحه بودجه سال 96 تقدیمی دولت به مجلس حمایت کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای راه‌آهن در سطح کشور گفت : از بین پروژه های راه آهن در سطح کشور پروژه هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی را داشته‌اند در اولویت تامین اعتبار قرار گرفته اند و بازدید اخیر معاون برنامه ریزی رئیس جمهور از پروژه راه آهن شمال نیز در همین راستا بوده است.

محفوظي با بیان اینکه 30 درصد مالی پروژه راه آهن اردبیل – میانه توسط قرارگاه خاتم الانبیا در جلسات برگزار شده مورد پذیرش قرار گرفته تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه باید منابع اعتباری مشخص و ردیف اعتباری در نظر گرفته شود.

معاون حقوقی ، امور مجلس و هماهنگی استانهای وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: برخی مشکلات وزارت راه و شهرسازی از جمله مجوز فاینانس راه‌آهن اردبیل – میانه  به علت زیاده‌خواهیهای طرفهای خارجی در بدعهدی آمریکا به برجام بوده است که با پافشاری دولت بر حقوق خود، اخیرا این مشکل نیز حل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more