انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

خط ریلی ملایر-کرمانشاه نیازمند ۴۰۰میلیاردتومان اعتبار

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » خط ریلی ملایر-کرمانشاه نیازمند ۴۰۰میلیاردتومان اعتبار
مدیر پروژه راه آهن غرب کشور با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی بخش روسازی راه آهن ملایر-کرمانشاه، گفت: برای تکمیل این خط ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
نورالدین گندمی افزود: پروژه راه آهن اراک- ملایر-کرمانشاه از دو بخش (اراک-ملایر و ملایر-کرمانشاه) تشکیل شده است،  بخش ابتدایی مسیر (اراک- ملایر) با طول ۹۰ کیلومتر احداث شده و از ملایر به کرمانشاه هم ۲۱۶ کیلومتر ریل نیاز است.
وی ادامه داد: زیرسازی مسیر ملایر- کرمانشاه،  ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۴۰ درصد از روسازی مسیر هم انجام شده است.

به گفته گندمی، در مسیرریلی ملایر به کرمانشاه، ۸ ایستگاه در نظرگرفته شده است که یکی از این ایستگاه ها درجه یک، یک ایستگاه درجه دو و مابقی درجه سه هستند.

مدیر پروژه راه آهن غرب کشور اظهار داشت:ایستگاه های درجه یک تشریفاتی هستند و امکانات و امتیازات بیشتری نسبت به سایرایستگاه ها دارند به عنوان نمونه در این مسیر ریلی، ایستگاه کرمانشاه با مساحت ۳۶۰۰ متر مربع از نوع درجه یک است.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل این طرح بیان کرد: برای تکمیل زیرسازی، ریل گذاری، سیگنالینگ و ساخت ایستگاه های مسیر ریلی ملایر-کرمانشاه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است البته تکمیل برخی بخش ها می تواند پس از ریل گذاری و عبور قطار تکمیل شود.

گندمی تصریح کرد: نقدینگی لازم برای ریل گذاری و سیگنالینگ مسیر ۱۵۰ میلیارد تومان است و در صورتی که این رقم تا ۳ هفته آینده تامین شود می توان تا پایان سال شاهد تکمیل مسیر ریلی ملایر- کرمانشاه باشیم.

این مقام مسئول گفت: برای ریل گذاری این مسیر۲۱۶ کیلومتری، نیازمند ۱۴ هزار تن ریل هستیم که تمامی این ریل ها از خارج تامین می شود البته ذوب آهن اصفهان برای ساخت ریل U۳۳(ریل های مترو) اعلام آمادگی کرده است که اگر در زمینه ساخت UIC۶۰ هم فعال شود و ریل ها را به مرحله تست نهایی برساند ریل ها را از داخل تامین می کنیم.

وی با اشاره به تامین ریل ها ازدو کشور روسیه و چین، گفت:درحال حاضر برای اتمام اولیه پروژه نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۵۰میلیارد تومان آن برای ریل گذاری و تامین سوزن، ۵۰ میلیارد تومان برای سیگنالینگ و ۵۰ میلیارد تومان هم برای تهیه تراورس  و اجرا نیازمندیم.

عملیات اجرایی قطعه ملایر به کرمانشاه از سال ۹۰ آغاز شده است، این قطعه در راستای اتصال اراک به مرز خسروی و سپس کربلا درحال ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more