جلسه کارگروه حقوقی، بیمه و مالیات انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی

بازگشت به نوشته‌ها

جلسه کارگروه حقوقی، بیمه و مالیات انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی

جلسه کارگروه حقوقی، بیمه و مالیات انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در روز سه شنبه مورخ ۹ مهرماه در محل انجمن صنفی به ریاست جناب آقای دکتر حیدری و با حضور اعضای این کارگروه جناب آقایان اسفندیاری، محمودی، مظاهری، سعیدی  برگزار گردید. دو موضوع اصلی در این کارگروه به شرح زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

  • بررسی مسئولیت راه‌آهن در خصوص حفاظت از ناوگان درسیر و ناوگان متوقف شرکت های ریلی
  • امکان اخذ حق پارکینگ از واگن های متوقف در خطوط راه آهن

ابتدا جناب آقای حیدری مسئولیت راه‌آهن در قبال حفاظت از ناوگان‌های متوقف در شبکه ریلی را مطرح نمودند. ایشان در ادامه گفتند: راه آهن به ازای حق پارکینگی که از مالکین دریافت می‌کند در قبال سرقت از ناوگان و حفاظت از آن‌ها نیز مسئول می باشد.

سپس جناب آقای سعیدی به حل شدن ریشه‌ای مشکلات، مسئولیت راه اهن در خصوص ناوگان متوقف و ناوگان در سیر و عدم توجه به مسئولیت راه اهن در این زمینه تاکید نمودند.

در ادامه نظر اعضا در خصوص اینکه راه اهن تا چه زمانی باید ناوگان خارج از سیر را در شبکه نگه دارد و اینکه ضوابط و استانداردهای لازم برای از رده خارج کردن ناوگان به چه صورتی تدوین می گردد، مطرح شد.

اقای سعیدی معتقد بر این بودند که راه اهن باید شرایطی را برای از رده خارج نمودن  ناوگان تعیین کند نه اینکه لزوما بر اساس طول عمر ناوگان تصمیم گیری نماید.

نظر اقای اسفندیاری بر این بود که وقتی تعدادی از ناوگان‌ها خارج از سیر اعلام می شود، باید تدابیر لازم برای جایگزین کردن این ناوگان‌ها وجود داشته باشد تا با مشکلات دیگری مواجه نشویم.

در ادامه اقای محمودی راه اهن را موظف به تعیین شاخص ها و استانداردهای لازم دانستند چرا که ممکن است یک ناوگان با تغییرات جزئی بتواند به استاندارد مربوطه و دلخواه برسد.

جمع بندی:

  • صد درصد مسئولیت ناوگانی که در سیر می باشد بر عهده راه اهن است. طبق تبصره ۳ ماده ۸ قانون دسترسی مصوب سال ۸۴، راه‌آهن با پذیرش ناوگان شرکت های حمل و نقل ریلی مسئول حفظ و نگهداری ناوگان و تأمین سلامت سیر آن ها می باشد.
  • درخواست راه اهن از شرکت ها مبنی بر انجام اقداماتی از قبیل بکارگیری و استخدام نگهبان، غیرممکن بوده چراکه مطابق قوانین حاکم بر راه اهن از جمله قانون کیفر بزه‌های راه اهن ورود اشخاص غیر از مامورین راه اهن به محوطه شبکه ریلی ممنوع می باشد.
  • در انتهای جلسه مقرر شد طی نامه ای به راه اهن مسئولیت حقوقی این شرکت در قبال حفاظت از ناوگان متذکر گردد و حتی الامکان از طریق برگزاری جلسات مشترک موضوع پیگیری شود.

 

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها