انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه‌ها در دست ساخت است

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن و ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه‌ها در دست ساخت است

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با موضوع رسیدگی به صورت‌های مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه در دست ساخت و بیش از ۸ هزار کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلسه مجمع عمومی شرکت با عنوان رسیدگی به صورت‌های مالی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با حضور غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی، محمد رحمتی رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

خیراله خادمی در این جلسه ضمن بیان اهداف و علکردهای شرکت ساخت وتوسعه به ارایه ی گزارشی از عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۴ پرداخت.
وی به بررسی اعتبار‌های جذب شده از طریق پیوست‌های قانون بودجه سال ۹۴، اوراق مشارکت، سهام، قیر تهاتری، اسناد خزانه اسلامی و … پرداخت و گفت: از مجموع اعتبارات مصوب سال ۹۴، ۴ هزار و  ۲۳۵ میلیارد تومان جذب شده است که معادل ۶۵ درصد از اعتبارات مصوب است.

خادمی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه در دست ساخت و بیش از ۸ هزار کیلومتر نیز در دست مطالعه است.
معاون وزیر راه  وشهرسازی در بررسی طرح‌های راه‌آهن به ۲۹ طرح اشاره و افزود:‌ بر اساس موافقتنامه ۹ هزار و ۱۳۴ کیلومتر  راه‌آهن در این طرح‌ها دیده شده است که بیش از ۴ هزار کیلومتر آن در دست مطالعه، بیش از ۳ هزار کیلومتر در دست ساخت است و زیرسازی ۳۶۵ کیلومتر آن تکمیل شده و ۱۷۵ کیلومتر نیز ریل‌گذاری شده است.

خادمی همچنین از ۳هزار و ۵۲۶ کیلومتر طرح آزادراهی خبر داد و عنوان کرد:  از این میزان هزار و ۶۶۷کیلومتر در دست مطالعه، ۷۴۵ کیلومتر در دست ساخت و ۲۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی از هشت طرح ریلی که مجوز فاینانس آنها صادر شده است یاد کرد و گفت: راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی به طول ۳۸۸ کیلومتر، راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر، میانه- تبریز به طول ۲۰۰ کیلومتر، تهران- همدان- سنندج به طول ۴۳۰ کیلومتر، شیراز- بوشهر به طول ۲۵۰ کیلومتر، گرگان- بجنورد- مشهد به طول ۵۷۰ کیلومتر، میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر و راه‌آهن غرب کشور  به طول ۶۵۲ کیلومتر طرح‌هایی است که دارای اعتبار مصوب شورای اقتصاد، تضمین ماده ۶۲ قانون محاسبات عمومی، اعتبار مصوب ترک تشریفات و اعتبار مصوب طرح در سال ۹۴ است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص سیستم مدیریت پروژه‌ها بیان داشت:  نرم‌افزار جامع مدیریت پروژه‌ها با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه راه‌اندازی شده  است و گزارش قرارداد‌ها به صورت الکترونیکی از طریق سامانه سامع ارسال می‌شود که از طریق کارشناسان مستقر در ادارات کل اجرایی امکان بررسی و اصلاح آن وجود دارد.
خادمی افزود: ارتباط سامانه سامع با سامانه سبا در وزارت راه و شهرسازی فراهم شده و امکان یکپارچه‌سازی اطلاعات مشترک مندرج  در هر دو سامانه امکان‌پذیر است.

وی همچنین به ارایه گزارش در خصوص اهداف و برنامه‌‌های کلان، چالش‌های شرکت پرداخت و درخواست‌ها و انتظارات از اعضای مجمع عمومی را مطرح کرد.
در ادامه این جلسه  بندهای گزارش حسابرس مطرح و پاسخ‌های لازم به آنها داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more