انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

بهره‌مندی از فنون نوین جهانی در زمینه نگهداری از خطوط ریلی

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » بهره‌مندی از فنون نوین جهانی در زمینه نگهداری از خطوط ریلی

عضو هیئت‌مدیره شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) معتقد است: اهم وظایف این شرکت اول نگهداری و بعد تعمیر است، به همین خاطر همایش بین‌المللی روش‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی برای آموزش فنون جدید و فنّاوری روز دنیا برای نگهداری از خطوط ریلی برگزار شده است.

نخستین همایش بین‌المللی روش‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی با حضور کشورهای ایتالیا، چین، فنلاند و اتریش در حالی برگزار شد که بسیاری از متخصصان حوزه ریلی در این همایش از یک‌سو به معرفی آخرین دست‌آوردهای ایران در بخش نگهداری و تعمیر (نت) پرداخته و از دیگر سو با تکنولوژی‌های روز دنیا در این بخش آشنا شدند. در همین خصوص به سراغ منصور عرب یارمحمدی، عضو هیئت‌مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس)، معاون سابق راه‌آهن جمهوری اسلامی، عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن و مدیرعامل سابق هلدینگ توسعه ترابر ریلی ایرانیان رفتیم تا با او درباره این همایش به گفت‌وگو بپردازیم. در ادامه گفت‌وگوی تین با این کارشناس ریلی را می‌خوانید:

به نظر شما عملکرد تراورس در سال جاری در خصوص حوزه نگهداری و تعمیر خطوط ریلی چگونه بوده است؟
حدود 16 ماه است که من در شرکت تراورس به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره فعالیت می‌کنم. یکی از محورهای مهم فعالیت شرکت تراورس تعمیرونگهداری خطوط ریلی کشور است که تقریباً 75 تا 80 درصد خطوط در حال بهره‌برداری راه‌آهن توسط شرکت خط و ابنیه فنی یا تراورس نگهداری می‌شود که در این امر تجربه بسیار با ارزشی دارد و از نیروی‌های بسیار متخصص و مدیران متخصص که تقریباً در سطح کشور کمتر وجود دارد برخوردار است و خدا را شکر در سال‌های اخیر در بحث نگهداری و احداث و روسازی بسیار موفق عمل کرده است.

همایش بین‌المللی نگهداری از خطوط ریلیمی‌تواند  چه دست‌آوردهایی برای راه‌آهن کشور داشته باشد؟
واقعیت این است که امروز تعمیر و نگهداری (نت) به‌عنوان یک تخصص اصلی در بخش ریلی محسوب می‌شود. از این لحاظ که تجربیات خوبی در زمینه نگهداری و تعمیر خطوط ریلی در کشورهای اروپایی و چین وجود دارد به همین جهت از متخصصان این بخش دعوت کردیم تا در همایش حضور داشته باشند. این همایش همچنین به‌عنوان یک کارگاه آموزشی محسوب می‌شود که نیروی ما از فنّاوری روز و از فنون تعمیر و نگهداری به لحاظ کاهش هزینه‌های نگهداری که بسیار زیاد هم است مطلع خواهد شد.

انشالله امیدواریم که از این قبیل همایش‌ها که می‌تواند در جهت مهندسی کردن نگهداری و نیز در جهت کاهش هزینه‌های نگهداری مفید باشد بیشتر برگزار شود و دست‌آوردهای خوبی در کل بخش ریلی کشور در بخش تعمیر و نگهداری داشته باشیم.

همان‌طور که می‌دانید اهم وظایف ما اول نگهداری و بعد تعمیر است نه تعمیر و بعد نگهداری. به همین خاطر این همایش در جهت آموزش فنون جدید و فنّاوری روز دنیا برای نگهداری برگزار شده است. خوشبختانه شرکت‌های بسیار خوبی از کشورهای دنیا در این همایش شرکت کرده‌اند. امیدواریم که در این بخش بتوانیم خدمات خوبی را در بحث مهندسی نگهداری ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

ورود کمیسیون اصل نود به ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت قطار

ایسنا حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: امروز جلسه‌ای با Read more

تاخیر بیش از حد، پروژه ریلی را از حالت اقتصادی خارج می‌کند؛ برشماری دلایل و تبعات مخرب تاخیر در اجرای پروژه‌های ریلی

ترابران حمیدرضا احدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس ارشد ریلی درباره علت طولانی شدن پروژه‌های ریلی Read more

خلاصه‌ای از سه روز نمایشگاه هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۲ شرکت حمل‌ونقل بخش خصوصی، Read more