انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

بار گمرك یزد به روی ریل می‌آید

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » بار گمرك یزد به روی ریل می‌آید

به منظور جذب و حمل بار گمرك يزد بوسيله ناوگان ريلی، جلسه‌ای فی ما بين مدير كل راه آهن منطقه يزد و مدير عامل شركت انبارهای عمومی و خدمات گمركی ايران در خصوص بررسی زمينه های مشترك همكاری در جهت توسعه و جذب بار ريلی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی گفت: با توجه به سیاست‌ها و اهداف كلان راه‌آهن و در راستای اقتصاد مقاومتی و در جهت حمل بار انبوه با ضریب ایمنی بالا، كاهش مصرف سوخت و ترافیك جاده‌ای و همچنین كاهش آلاینده‌های سوختی، راه‌آهن منطقه یزد آماده همكاری با تمام شرکت‌های فعال در عرصه حمل‌ونقل در سرتاسر كشور را داد.

مدیركل راه‌آهن یزد تصریح كرد: به‌منظور دسترسی گمرك یزد به ناوگان ریلی راه‌آهن ، احداث ۸ كیلومتر خط فرعی در محدوده شهرك صنعتی یزد موردنیاز است و با این اتصال سالیانه بالغ‌بر۴هزار و ۲۰۰كانتینر به‌وسیله قطار حمل خواهد شد که امید است در سال‌های آینده با توسعه همكاری این حجم انتقال افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

مهدی حكاری مدیرعامل شركت انبارهای عمومی و خدمات گمركی ایران، ضمن قدردانی از خدمات راه‌آهن منطقه یزد در عرصه حمل‌ونقل عنوان كرد، با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه یزد كه در مركز ایران قرارگرفته و با استان‌های اصفهان ،خراسان جنوبی،كرمان و بندرعباس هم‌جوار است ،در حال حاضر بستر بسیار مناسبی در جهت توسعه همکاری‌ها بین دو طرف وجود دارد.

گفتنی است؛ شركت انبارهای عمومی و خدمات گمركی ایران، علاوه بر اینکه حضوری گسترده در نقاط مختلف كشور دارد از سال ۱۳۵۱ با عضویت در فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های انبارداری در كنار کشورهایی چون استرالیا، بلژیك ، فرانسه، انگلستان و ایتالیا، فعالیت‌های لجستیك(IFWLA ) خود را تا به امروز در چارچوب انبارداری، واردات و صادرات،كابوتاژ،ترانزیت داخلی و خارجی ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more