سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی؛ بهره برداری از ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی

بازگشت به نوشته‌ها

سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی؛ بهره برداری از ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی از بهره برداری ۶۵ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان خبر داد. این مراسم با حضور وزیر راه و شهرسازی،وزیر صمت، شهردار تهران، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیران عامل بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۰۹ دستگاه واگان افزوده شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۷۸ درصدی داشته است و امیدواریم با تزریق منابع مالی جدید و ارائه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ نوسازی ناوگان ریلی سرعت بیشتری داشته باشد.

رسولی در خصوص ورود ناوگان جدید و امضاء تفاهمنامه برای ساخت خط دوم راه‌آهن خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا امروز مرحله سوم ورود ناوگان جدید را داریم که امروز ۶۵ دستگاه انواع ناوگان ریلی بازسازی شده و نو وارد ناوگان می‌شوند.

وی در ادامه در خصوص رشد ۷۸ درصدی ناوگان نسبت ببه سالل گذشته گفت: از ابتدای امسال ۲۰۹ دستگاه واگان افزوده شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۷۸ درصدی داشته است و امیدواریم با تزریق منابع مالی جدید و ارائه تسهیلات از محل تبصره ۱۸ نوسازی ناوگان ریلی سرعت بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه صاحبان مشاغل حمل و نقل ریلی امروز غیرتمندانه در یک شرایط سخت فعالیت می‌کنند، بیان کرد: تمام تلاش ما بهبود این شرایط است.

رسولی با اشاره به امضاء تفاهمنامه خط دوم راه‌آهن سنگان، تربت حیدریه، جندق، بافق گفت: این خط آهن در شرق کشور است و چشمه در معادن را به شبکه ریلی و از آنجا به بندر شهید رجایی متصل می‌کند.

وی ادامه داد: این مسیر به طول ۸۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تعیین تکلیف اراضی مجاور تونل ریلی در منطقه ۱۷ و ۱۸ خبرداد و گفت: خوشبختانه با همکاری نزدیک با شهرداری، این اراضی تعیین تکلیف شدند و یک سند همکاری و تفاهم عملیاتی امروز انجام می‌شود و صاحب شروع عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها