ورود خیرین راه و ترابری به حوزه ساخت خطوط ریلی برای کاهش تلفات رانندگی / شروط بیمه مرکزی برای سرمایه‌گذاری در زمینه کاهش تلفات رانندگی

بازگشت به نوشته‌ها

ورود خیرین راه و ترابری به حوزه ساخت خطوط ریلی برای کاهش تلفات رانندگی / شروط بیمه مرکزی برای سرمایه‌گذاری در زمینه کاهش تلفات رانندگی

به گزارش انجمن صنفی شرکتهای ریلی، سیدحسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به روند همکاری و توسعه روابط این انجمن با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی به برگزاری جلسه‌ای با رئیس کل بیمه مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: آقای سلیمانی علاقه‌مندی و رویکرد مثبتی نسبت به سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در زمینه کاهش تلفات رانندگی داردو تمایل خود را برای همکاری در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی اعلام کرد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه‌ و ترابری خاطرنشان کرد: نکته مورد نظر رئیس کل بیمه مرکزی این بود که باید طرح و میزان بازخورد آن مشخص باشد و سرمایه‌گذاری در چارچوب برنامه اقتصادی طرح را به نتیجه برساند.

وی در ادامه بیان داشت:در جریان برگزاری جلسه‌ای میان اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین راه‌ و‌ ترابری و مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن، تاثیر توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود:با توجه به حجم بالای ترافیک عبوری در اطراف شهر تهران، اهمیت توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در این مناطق و تاثیر آن بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی، شرکت راه‌آهن آمادگی خود را برای همکاری در زمینه کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اعلام کرد و مقرر شد زیرسازی دو خط حومه‌ای توسط خیرین راه و ترابری انجام و روسازی  از طریق راه‌آهن اجرا شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره ‌توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌،‌ پرند را نمونه خوبی برای توسعه ریلی در حومه‌ کلانشهر‌ها عنوان کرد و گفت: نحوه توسعه ریلی پرند که از تمام مدهای ریلی درون و برون شهری برخوردار است می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرهای اقماری باشد.

میرشفیع یادآور شد: از ایستگاه‌های راه‌آهن می‌توان به عنوان یک  مجموعه فرهنگی استفاده کرد و برنامه‌ریزی برای شروع فعالیت‌های فرهنگی در دست اقدام است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها