بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی با حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی:احداث ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰

بازگشت به نوشته‌ها

بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی با حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی:احداث ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰

بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی با حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی

۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان طی مراسمی با حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی در ایستگاه راه‌آهن تهران به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، مراسم افتتاح و بهره برداری از ۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی در بخش های امور زیربنایی، خدمات ایستگاهی و علائم وارتباطات در ایام دهه فجر با حضور محمد اسلامی وزیر راه‌و‌شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن ج.ا.ا و جمعی از معاونان و مدیران کل شرکت راه‌آهن و مدیران بخش خصوصی در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد.

ارزش ریالی ۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۲۱ پروژه با ارزش ۵۳ میلیارد تومان مربوط به تهران است.

وزیر راه‌و‌شهرسازی خبرداد:

احداث ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید تا سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی در ایام دهه فجر ضمن تشکر و قدردانی و خدا قوت به همکاران راه‌آهن بیان کرد: توسعه و پیشرفت شامل نمادهایی است که مراسم‌های افتتاحیه و بهره‌برداری پروژه‌ها یکی از همین نمادهاست و نشان دهنده یک جریان زنده است.

وی افزود: باید برنامه‌های توسعه را هدفمند دنبال کنیم و با برنامه مدون افزایش سهم ریل در حمل‌و‌نقل کشور را رقم زنیم.

وزیر راه و شهرسازی با توضیح سه محور اصلی توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در دولت دوازدهم ادامه داد:  اولین محور کیفیت بخشی به ناوگان بار و مسافر بود که در سال جاری شاهد یک اقدام متفاوت نسبت به سال گذشته بودیم.

دومین محور توسعه زیرساخت‌های ریلی بود که دولت متعهد به اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی شد و حالا پس از تحقق آن بنا دارد ۳ پروژه دیگر به طول ۱۰۰۰ کیلومتر را تا ۱۴۰۰ به شبکه بیفزاید.

در خصوص محور سوم توسعه حمل‌و‌نقل ریلی نیز باید بگویم، احداث خطوط دوم و بهسازی خطوط موجود نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم فعالیت‌های لجستیکی را از این طریق تقویت کرده و برنامه جامع لجستیک کشور را پیش ببریم.

وزیر راه‌و‌شهرسازی در ادامه بیان کرد: پروژه‌ای که ۴۵ سال قبل مد نظر قرار داشت، امروز با رویکرد متفاوت و دیدگاه لجستیکی انجام شده است.

وی گفت: سال‌ها بود که راه‌آهن اینچه برون افتتاح شده بود اما موانعی بر سر راه آن وجود داشت و خوشبختانه به راحتی قابل حل بود، طی یکسال گذشته اقداماتی با هدف رفع موانع شکل گرفت که بیانگر برداشته شدن گام های عملیاتی در این پروژه است. این منطقه از جمله مناطق اقتصادی کشور است و در آینده منطقه آزاد خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن ج.ا.ا خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی فروش بلیت نسبت به سال گذشته

سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل‌و‌نقل ریلی در دهه فجر گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های ارتباطات و علائم الکتریکی، ارتقا ایمنی و هوشمندسازی اجرا شده که امروز به بهره‌برداری خواهد رسید. احداث خطوط دوم و فرعی و بازسازی و بهسازی خطوط باعث افزایش سیر قطار‌ها و ارتقا ایمنی می‌شود. بهره‌برداری از خطوط عریض در راه‌آهن اینچه برون صورت خواهد گرفت.

درخصوص پروژه‌های خدمات ریلی اقدامات بسیار خوبی در حوزه خدمات ایستگاهی انجام شده،۵۰ درصد قطارهای مسافری به سمت مشهد مقدس سیر می‌کنند، به همین سبب راه‌اهن ج.ا.ا خادم امام رضا نیز محسوب می شود.

در مورد بهره برداری مرکز تعمیرات لکوموتیو در مشهد باید بگویم که این اقدام باعث صرفه‌جویی اقتصادی و ارتقا کیفیت خدمات مسافری خواهد شد.

رسولی در ادامه بیان کرد: در شش روز گذشته، ۴۵۹ هزار بلیت قطار نوروزی ۹۹ پیش فروش شده که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و همچنین سبب رشد ۹ درصدی خرید اینترنتی بلیت قطار شده است. رسولی در ادامه از امضا تفاهمنامه همکاری میان شرکت راه‌آهن و شرکت ایران خودرو در خصوص تامین قطعات مورد نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی خبر داد.

 

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها