انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

​۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی نیاز بخش معدن

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » ​۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی نیاز بخش معدن

ريل رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: براساس افق ۱۴۰۰ ایجاد سالیانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی، ۱.۵ برابر وضعیت فعلی آب و ۱.۶۷ برابر وضعیت فعلی برق، بخش معدن و صنایع معدنی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،خداداد غریب پورامضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون لجستیک و حمل و نقل ایران و خانه معدن را در روز گذشته یادآور شد و آن را تلاشی برای بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در ایجاد زیربناهای کشور دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پیش قدم شدن بخش خصوصی به معنای اعتماد آن به دولت است و در این پیوند ایمیدرو نقش بسترسازی، تنظیم روابط، سیاستگذاری، حمایت و پشتیبانی را ایفا می کند.

غریب پور درخصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات در بخش معدن نیز گفت: بخش معدن از مدت ها پیش با تهیه و تنظیم راهکارهایی در این زمینه، همکاری بسیار خوبی با بانک مرکزی داشته و دارد و آمارهای خود را به صورت هفتگی اعلام می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اکنون بخش های فولادی، کانی های فلزی و معدنی که صادرات محور محسوب می شوند، بازوان اجرایی بانک مرکزی به شمار می روند.

وی به ایرنا گفت: بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند واردات تجهیزات و مواد اولیه است و در این زمینه براساس توافق با بانک مرکزی، بخشی از ارز حاصل از صادرات صرف تامین نیازهای این بخش می شود

لینک منبع:http://news.mrud.ir/news/64816/۴۰۰
لینک کوتاه: http://news.mrud.ir/4269

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

انتصاب دبیر جدید انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته

با تصمیم اعضای هیئت‌مدیره انجمن، دکتر سید علیرضا سیدوکیلی به عنوان دبیر جدید دوره هشتم انجمن معرفی شد. به گزارش Read more

انتصاب رئیس جدید کارگروه تخصصی واگن‌های لبه‌بلند انجمن

مدیرعامل شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل، رئیس کارگروه تخصصی مالکان واگن‌های لبه‌بلند انجمن صنفی شرکت های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته شد. Read more

سرمایه‌گذاری در بخش ریلی جذابیتی ندارد!

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته ایران معتقد است حمایت‌های فقط «کاغذی» حاکمیت در ۲۵ سال گذشته و Read more