انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

پس از ۱۵ سال محقق شد: حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار به مقاصد مختلف

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » پس از ۱۵ سال محقق شد: حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار به مقاصد مختلف

مدیرعامل راه آهن گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، پس از ۱۵ سال حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار به مقاصد مختلف فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده توسط راه آهن و همکاری ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک، شرکت بازرگانی دولتی و شرکتهای حمل و نقل ریلی، از امروز تخلیه محموله اولین کشتی (به نام Summit Succes ) به قطار به صورت مستقیم، در بندر شهید رجایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه وزن محموله این کشتی ۷۰ هزار تن است افزود: این محموله به سیلوهای شهرهای کرمان، یزد، اصفهان، تهران و مشهد حمل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی؛ حفظ کیفیت غله به دلیل حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل این کالای استراتژیک و کاهش تلفات و سوانح جاده ای را از جمله مهمترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.
وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کمک به حفظ محیط زیست، ارتقاء بهره وری شبکه و ناوگان راه آهن کشور و عملیات بندری و به طور کلی افزایش سهم حمل ریلی کشور، از دیگر مزیت های حمل مستقیم محمولات از کشتی به قطار است.
یادآور می شود در گذشته محموله کشتی ها بوسیله کامیون به محوطه های داخل بندر حمل و تخلیه می شد و پس از صرف زمان قابل توجه ای جهت انجام تشریفات گمرکی و بندری و انبار، بخشی از آن کالا مجدداً توسط قطار بارگیری و به سمت مقاصد حمل می شد.
در شیوه جدید، با حضور مسؤلین بندر و گمرک و سایر دستگاههای ذیربط، محموله به صورت مستقیم از کشتی به داخل واگن بارگیری و به سرعت از بندر به سمت مقاصد مختلف، از طریق شبکه گسترده ریلی حمل می شود.

                     

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more