انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

ورود ۲۲۰۰ واگن باری در سال جدید

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » ورود ۲۲۰۰ واگن باری در سال جدید

معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت: قرار است تا پایان سالجاری ۲۲۰۰ واگن باری وارد ناوگان ریلی کشور شود که این واگن ها مربوط به شرکت های خصوصی است.

بابک احمدی افزود: باتوجه به برنامه کلانی که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است، ۵ هزاردستگاه واگن وارد ناوگان ریلی کشور می شود که برای اجرای این طرح، سه شرکت داخلی با یک شرکت روس مشارکت دارند.

وی ادامه داد: ساخت این واگن ها در داخل کشور انجام می شود اما تامین سرمایه آن به عهده طرف روس است.

به گفته این مقام مسئول علاوه بر ورود ۲۲۰۰ واگن جدید باری درسالجاری، ۲۳۵ واگن مسافری هم به ناوگان ریلی اضافه می شود که ازاین میان،  ۶۴ دستگاه واگن مربوط به  بخش‌خصوصی، ۵۶ دستگاه واگن خودکشش مربوط به راه آهن است(توسط دو شرکت ایزیکو و واگن پارس درحال تولید است) و ۱۱۵ دستگاه  باقیمانده هم واگن های بازسازی شده است که پیش از این متوقف بوده اند و پس از ترمیم وارد شبکه ریلی می شوند.

وی تصریح کرد: معاونت ناوگان وظیفه ترمیم واگن های فرسوده را بر عهده دارد و پس ازبازسازی، واگن ها را در اختیارمعاونت مسافری قرارمی دهد.
احمدی ضمن اشاره به ساخت تمامی ۲۳۵واگن مسافری درداخل ادامه داد: واگن های خودکشش توسط راه آهن خریداری می شود که بخش عمده آن ریل باس است و برای حمل و نقل حومه ای مورد استفاده قرارمی گیرد.

معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بیان کرد: تامین مالی ۶۴واگن خودکشش ازگذشته صورت گرفته و هزینه آن پرداخت شده است و تامین مالی بقیه واگن ها هم ازسوی بخش خصوصی صورت می گیرد.

گفتنی است چندی پیش محسن پور سید آقایی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن از ورود ۲۳۵ واگن جدید به شبکه ریلی تا پایان سال خبرداده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more