انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

رشد 900 درصدی حمل بار در راه‌آهن استان فارس

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » رشد 900 درصدی حمل بار در راه‌آهن استان فارس

مدیرکل راه‌آهن استان فارس گفت: در زمینه حمل بار در 9 ماهه نخست سال جاری با یک رشد 900 درصدی روبه‌رو هستیم.

ساسان انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از ابتدای سال 1395 تا پایان آذرماه حدود 87 میلیون تن کیلومتر بار به‌وسیله شبکه ریلی استان فارس جابه‌جا شده که در 9 ماهه ابتدای سال جاری، یک رشد 900 درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین گفت: در همین مدت بیش از 330 هزار مسافر نیز در مسیر شیراز – تهران – مشهد با قطار به‌صورت رفت‌وبرگشت مسافرت کردند.

انصاری تعامل با دستگاه‌ها به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های راه‌آهن برای حمل و جابه‌جایی بار را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها برای شناسایی مراکز و جذب بارهای کلان صورت گرفته تا بتوانیم عملکرد بهتری را در این زمینه داشته باشیم، افزون‌بر اینکه روش حمل‌ونقل ترکیبی را نیز مدنظر خواهیم داشت.
مدیرکل راه‌آهن استان فارس با اشاره به امنیت حمل‌ونقل ریلی نیز اظهار داشت: راه‌آهن به دلیل امنیت بالا در تمام دنیا موردتوجه مردم است و شبکه ریلی استان فارس که پنج درصد شبکه راه‌آهن کشور را به خود اختصاص داده، به این مؤلفه توجه جدی دارد.

وی افزود: حدود 400 نیروی متخصص در 23 ایستگاه راه‌آهن در استان فارس شبانه‌روز مشغول خدمت به مسافران هستند تا مسیری ایمن را برای آن‌ها رقم بزنند، افزون‌بر اینکه فرهنگ‌سازی برای افرادی که در حاشیه خطوط ریلی زندگی می‌کنند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری با اشاره به اینکه راه‌آهن استان فارس دارای 500 کیلومتر خط اصلی، 77 کیلومتر خط مانوری و پنج کیلومتر خط تجاری و صنعتی است، گفت: مسافران می‌توانند از خدمات متنوعی که راه‌آهن در طول مسیر در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد استفاده کرده و سفری دلپذیر را همراه با امنیت و آرامش تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more