انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی؛ نیاز امروز مدیریت کلان حمل و نقل

خانه » اخبار سایت » اخبار انجمن » اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی؛ نیاز امروز مدیریت کلان حمل و نقل

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی معتقد است مهمترین موضوعی که لازم است اکنون در سطح وزارتخانه و مدیریت کلان بخش ریلی مورد توجه قرار گیرد تغییر رویکرد و اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ارزان و کم هزینه نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل است.

به گزارش تین نیوز، بابک احمدی در توضیح این دیدگاه خود خاطرنشان کرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای تدوین قانون برنامه ششم و دیگر اسناد بالادستی، اولویت در حمل و نقل، به حمل و نقل زمینی ریلی اختصاص دارد.

مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا عنوان کرد: برای تحقق این موضوع لازم است در نظام بودجه ریزی و اولویت بندی پروژه ها، تغییراتی صورت گرفته و حتی وقت و زمان وزیر راه و شهرسازی به طور  عمده به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد.

وی گفت: بر این اساس به نظرم مهمترین تغییری که در نگاه کلان وزارتخانه باید اتفاق بیفتد تغییر رویکرد و اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقلی ارزان قیمت و کم هزینه در نگاه کلان اقتصادی کشور نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل است.

احمدی با بیان این که لازمه ارزیابی میزان تحقق این برنامه، بررسی شاخص ها است، عنوان کرد:  اگر سهم حمل و نقل ریلی در بحث مسافری به عدد 20 درصد و در بخش باری به 30 درصد نزدیک شد ، نشان دهنده توفیق و توجه وزارت راه و شهرسازی در تحقق این هدف است اگر از این اعداد دور شدیم یقینا نشان دهنده عقب رفت، خسران و دور شدن از برنامه هایی است که برای حمل و نقل ریلی در وزارت راه و شهرسازی هدفگذاری شده است.

به گزارش تین نیوز، وی در عین حال با تاکید بر این که در این ارزیابی توجه ویژه به اعداد و ارقام استاندارد و قابل بررسی، ضرورت دارد، گفت: نه این که با به کارگیری واژگان و پارامترهای جدید برای مثبت نشان دادن عملکرد این حوزه، از واژگان استاندارد و متعارفی که سال های سال با آنها کار سر و کار داشتیم، دور شویم.

احمدی خاطرنشان کرد: در نهایت معتقدم رکورد 13 درصد سهم حمل و نقل ریلی می بایست به سمت 30 درصد برود و از اعداد و ارقام حول و حوش 9  و 10 درصدی که متاسفانه امروز حمل و نقل ریلی با آن مواجه است فاصله بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

برگزاری نشست هم‌اندیشی« آسیب‌شناسی عدم شکل‌گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال به جنوب» در انجمن

نشست هم‌اندیشی« آسیب‌شناسی عدم شکل‌گیری ترانزیت ریلی در کریدور شمال به جنوب» مورخ 13 آذر 1403 در انجمن صنفی شرکت‌های Read more

برگزاری دوره «ارزیابی اقتصادی پروژه‌های ریلی» در انجمن‌ صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته

در راستای تفاهم نامه امضا شده میان انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی Read more

جلسه بررسی سامانه بارفرابران

جلسه بررسی پیشنهادهای اصلاحی سامانه بارفرابران در روز چهارشنبه مورخ بیست‌وسوم آبان‌ ۱۴۰۳ در محل دفتر انجمن برگزار گردید. این Read more