انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

افتتاح راه آهن رخش-میبد ظرفیت جابه‌جایی را دو میلیون نفر در سال افزایش می‌‌دهد

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » افتتاح راه آهن رخش-میبد ظرفیت جابه‌جایی را دو میلیون نفر در سال افزایش می‌‌دهد

محور ریلی رخش-میبد با اعتبار شش هزار میلیارد ریال در سفر وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود؛

با افتتاح این پروژه ظرفیت جابه‌جایی مسافر تا دو میلیون

و ظرفیت جابه‌جایی بار تا ۳۰ تن در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بخشی از سفر امروز خود به استان یزد،

ضمن افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی، محور ریلی ۱۰۵ کیلومتری بخش میبد را افتتاح می‌کند.

این پروژه مهم ریلی دی‌ماه سال ۹۳ آغاز و آبان‌ماه سال جاری به پایان رسیده

و برای تکمیل آن بیش از شش هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

با افتتاح این پروژه ریلی، ظرفیت حمل بار تا ۳۰ میلیون تن در سال و ظرفیت جابه‌جایی مسافر تا دو میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد.

افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری تا ۱۶۰ و قطارهای باری تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت،

ایجاد ۱۵۵ شغل مستقیم و افزایش بار محوری از ۲۲ به ۳۰ تن از دیگر مزایای اجرای این پروژه ریلی است.

احداث تونل و واریانت ریگ-زرین از دیگر پروژه‌های مهم ریلی استان یزد است که در این سفر بهره برداری می‌‌شود.

این پروژه شامل ۱۵ کیلومتر واریانت و ۸۰۰ متر تونل است که برای ساخت آن بالابر ۶۳۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
افزایش میزان حمل بار به دلیل کاهش فرار قالب از ۱۵ به ۱۰ در هزار، ارتقای بهره‌وری ناوگان و خطوط ریلی،

کاهش طول مسیر افزایش ایمنی به دلیل حذف دیزل دالگاژی و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خطوط

و ناوگان ریلی از جمله مزایای این پروژه به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more