انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر روی توسعه حمل و نقل ریلی است

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر روی توسعه حمل و نقل ریلی است

وزیر راه و شهرسازی در نشست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور:

تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر روی توسعه حمل و نقل ریلی است

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: نظام حمل و نقل خودرومحور باید به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کند و تعادلی در این زمینه ایجاد شود.

تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر روی توسعه حمل و نقل ریلی است

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: نظام حمل و نقل خودرومحور باید به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کند و تعادلی در این زمینه ایجاد شود.به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در نشست فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور اظهار داشت: پروژه های حمل و نقل گرانقیمت هستند و باید در این حوزه سرمایه گذاری های زیادی انجام شود. تمرکز برنامه ششم نیز بر این است که صندوق توسعه حمل و نقل تشکیل شود.

وی افزود: دارایی هایی که در حوزه حمل و نقل داریم، دارایی های ارزشمندی هستند. برای مثال ایستگاه راه آهن تهران می تواند به یک مرکز توسعه تبدیل شود. با این شرایط تمرکز بر حمل و نقل ریلی هدف دیگر ما بود.

آخوندی ادامه داد: در تهران روزانه دو میلیون سفر انجام می شود و در کشور نیز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون سفر انجام می شود که همه بر روی جاده است و انتقال ۴۰ درصد این سفرها از جاده به ریل نیازمند اتفاق بسیار بزرگی است که باید رخ دهد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم با بیان اینکه نظام حمل و نقل خودرومحور باید به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کند و تعادلی در این زمینه ایجاد شود، گفت: حمل و نقل حومه ای نیز در برنامه ششم آمده است که این موضوع برای عمده کلانشهرها است و صرفاً به تهران تعلق ندارد.

لازم به ذکر است از جاده کرج به تهران بیش از ۱۰۰ هزار ترافیک داریم.

وی تصریح کرد: باید شبکه مویرگی ریلی را به بنادر وصل کنیم به طوری که پشت هر اسکله، ریل وجود داشته باشد تا جرثقیل کانتینرها را بر روی ریل قرار دهد که با این شیوه صرفه جویی نیز محقق می شود. تحقق اهداف ما به زیرساخت ها و نوسازی ناوگان مرتبط است.

آخوندی افزود: حدود ۶ هزار واگن ریلی را با همکاری روسیه در ایران تولید می کنیم، از جمله برنامه های ما این است که بر روی ریل تمرکز ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم از موقعیت جغرافیایی ایران استفاده کنیم که البته این موضوع در حوزه های هوایی، دریایی و ریلی است.

وی افزود: قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان را به صورت بین المللی تامین مالی کرده و در قراردادی دیگر برای تامین ریل با هندی ها قراردادی را منعقد ساختیم زیرا در این حوزه باید از منابع بین المللی استفاده کنیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: ایران را به ۱۰ کریدور توسعه تقسیم کرده ایم، به طوری که این کریدورها همه ایران را پوشش می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

خلاصه‌ای از سه روز نمایشگاه هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۲ شرکت حمل‌ونقل بخش خصوصی، Read more

فقر سرمایه‌گذاری

دنیای اقتصاد محمد رجبی/ کارشناس ریلیحوزه حمل‌ونقل ریلی مانند دیگر حوزه‌های اقتصادی با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است که برخی Read more

نرخ بلیت مسافری با هزینه ها همخوانی ندارد/ بیشتر شرکت‌های مسافری ریلی منحل شده است

ریل نیوز ناصر غفاری، مدیرعامل شرکت مهتاب سیر جم و رئیس هیئت مدیره شرکت سفیر ریل آسیا در گفتگو با Read more