انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت خطوط ریلی در این دولت

خانه » اخبار سایت » افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت خطوط ریلی در این دولت

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امروز افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی بیان کرد: اقدامات مهمی در خصوص تولیدات داخلی شکل گرفته است.

همه صنعتگران و شرکت‌های ریلی از سال گذشته به استفاده از ظرفیت داخل سوق یافته‌اند و در همین روزها و ماه‌های کرونایی ما در راه‌آهن هر ماه مراسم الحاق به ناوگان داریم.

رقابت در خصوص استفاده از تولیدات داخلی
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این نکته که بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو ساخت داخل بازسازی شده و وارد ناوگان شده است ادامه داد: در سال ۹۸ تولید ریل داخلی محقق شد و امروز دیالوگ در خصوص رقابت بین شرکت راه‌آهن، شرکت ساخت و ذوب‌آهن فشار برای تحویل بیشتر ریل است.

استفاده از طرفیت داخل
محمد اسلامی با تاکید بر این نکته که ما در پروژه‌های ریلی از ریل داخلی استفاده می‌کنیم بیان کرد: شرایط اقتصادی ما و این حرکت جهشی در جنگ اقتصادی نرخ ارز ما را بر این می‌دارد که مهم‌ترین تکلیفمان به چالش کشیدن اصل تقاضا برای ارز و استفاده از ظرفیت داخل باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود سفره را برای همه کسانی که دل در گرو پیشرفت کشور دارند آماده می‌کند.

سیاست‌های کلی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری در باره توسعه ریلی همواره مورد پیگیری رئیس جمهور نیز هست.

اسلامی با بیان این که وعده اتصال ۵ استان به شبکه ریلی محقق شد، گفت: به زودی هم ۴ استان اردبیل، کردستان، چهار محال و بختیاری و بخشی از خراسان شمالی از اتصال به خط ریلی بهره‌مند می‌شوند.

اسلامی بیان کرد: تا سال آینده در مسیرهایی که مراکز تولید بار است و ریل داریم، از سهم ۱۵ درصدی برای ریل در کل کشور استفاده می‌کنیم.

افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت خطوط ریلی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این دولت ظرفیت خطوط ریلی ۴۰ درصد افزایش یافت گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت خطوط ریلی ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی در سال ۹۹ دو برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more