میزان اعتباراتی که دولت برای شروع این فعالیت نوین (استارت آپها) به بخش خصوصی میدهد مهم است. چراکه بخش خصوصی برای ایجاد تغییر در آینده صنعت حمل ونقل ریلی، اختیار و اراده لازم را ندارد. بنابراین طبق این قاعده، انگیزه لازم برای ایجاد تغییر را هم نخواهد داشت.
ایجاد استارتآپهای ریلی بر بازار آینده این صنعت قطعاً تاثیرگذار خواهد بود؛ اما آنچه در این مورد اهمیت دارد ایجاد بستر و فضاسازی برای به وجود آمدن چنین امکانی است.
به نقل از تیننیوز، سید هرمز قطبی عضو کارگروه سیروحرکت و ایمنی انجمن صنفی ریلی در اینباره گفت: در این بحث، فقط باید دید دولت چگونه عمل خواهد کرد. چراکه بخش خصوصی بدون کمک دولت وارد این فعالیت نو با ایجاد استارت آپهای نوین نمیتواند شود.
قطبی توضیح داد: دلیل این موضوع این است که صنعت ریلی در ایران در اختیار دولت است و این مساله بدون کمک دولت راه را بر ورود بخش خصوصی میبندد.
سید هرمز قطبی ادامه داد: از طرفی میزان اعتباراتی که دولت برای شروع این فعالیت نوین به بخش خصوصی میدهد هم مهم است. در حال حاضر این مهم است که بخش خصوصی برای ایجاد تغییر در آینده صنعت حمل ونقل ریلی، اختیار و اراده لازم را ندارد. پس طبق این قاعده، انگیزه لازم برای ایجاد تغییر را هم نخواهد داشت.
این عضو انجمن صنفی ریلی همچنین گفت: همه چیز دست دولت است و تعیین کننده اوست. بنابراین تا زمانیکه شرایط مانند آن چیزی است که الان هست، بخش خصوصی هم رغبت خاصی برای انجام پروژههای ریلی نخواهد داشت. عضو کارگروه سیروحرکت و ایمنی انجمن صنفی ریلی در پایان گفت: بدنه ریلی کشور برای ایجاد تغییر در استفاده از مدرینته به زمینهچینیهای بنیادیتری نیاز دارد تا بتواند انگیزه برای ورود بخش خصوصی ایجاد کند.
لینک کوتاه: https://rtcguild.ir/?p=2532&preview=true