به گزارش روابط عمومی انجمن نخستین جلسه کارگروه حمل و نقل ترکیبی ۱۶ اردیبهشت ۹۸ در دفتر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با حضور متخصصین حوزه فورواردری، کانتینر و حمل ونقل ترکیبی تشکیل گردید.
در این جلسه که با ریاست اقای دکتر تقی زاده برگزار شد، اقای مهندس فروزش به عنوان رییس کارگروه حمل و نقل ترکیبی و اقای مهندس مجید امینی به نمایندگی از دفتر بازرگانی راه آهن به عنوان دبیر این کارگروه معرفی شدند.
اعضای حاضر در این جلسه، در پاسخ به سوال اینکه چرا حمل و نقل ترکیبی بین ریل و جاده تا کنون به صورت قوی و جدی شکل نگرفته است؟ دلایلی را بیان نمودند از جمله اینکه از ویژگی های ذاتی حمل و نقل ریلی انعطاف پذیری پایین است و در حمل ترکیبی برای انتقال کالا تا مقصد نهایی لزوم تخلیه و بارگیری کالا وجود دارد، این در حالی است که قیمت سوخت ارزان هرگونه تخلیه و بارگیری مجدد را از صرفه اقتصادی خارج می کند و از لحاظ هزینه، حمل تک وجهی با کامیون حتی برای مسافت های زیاد از دید صاحب کالا صرفه اقتصادی دارد. از طرفی در اکثر کشورها حمل بار در مسافت های توسط حمل ریلی و توزیع کالا تا درب مقصد نهایی با حمل جاده ای صورت می گیرد. در این جلسه موارد دیگری همچون لزوم تبیین صحیح نقش فورواردری، توسعه مراکز لجستیکی و … نیز مورد اشاره قرار گرفت.
لینک کوتاه: https://rtcguild.ir/16-02-1398