انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

بخش خصوصی برای ماندن نیاز به سیستم‌های حمایتی دارند

خانه » اخبار سایت » بخش خصوصی برای ماندن نیاز به سیستم‌های حمایتی دارند

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی غلامرضا میلانلو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، در زمینه تعمیرو نگهداری ناوگان با وجود تحریم ها و نوسانات نرخ ارز و چالش‌های حاصله بیان کرد:
در حال حاضر جهت تعمیرات و حوزه نگهداری از پیمانکاران دارای صلاحیت استفاده می کنیم و از طرفی با توجه به نو بودن ناوگان ریلی در حال بهره‌برداری خوشبختانه هزینه های مضاعفی در این خصوص به شرکت تحمیل نگردیده است .

میلانلو در پاسخ به این سوال خبرنگار که در زمینه نوسازی و خرید ناوگان ریلی با توجه به نوسانات نرخ ارز و تحریم ها با چه مشکلاتی روبرو هستید تصریح کرد: عمده مشکلات این شرکت در حال حاضر با توجه به خرید ۲۰۰ دستگاه واگن روسی به صورت ارزی از سازنده می باشد که علیرغم اینکه راه آهن نوسانات ارزی قرارداد را تضمین نموده است ولی در عمل پرداخت اقساط به علت نوسانات شدید و عدم تأمین وجه ریالی و ارز مورد نیاز و عدم تائید فیش های اعتباری انتقال ارز توسط بانک مرکزی نزدیک به یک سال به تعویق افتاده که این مهم تمامی برنامه های مالی و اقتصادی شرکت و همچنین ارائه فعالیت شرکت را به چالش کشیده است .
وی در مورد مهمترین اقدامات در خصوص رشد بهره‌وری حمل و نقل ریلی و اینکه انجام این امر بر عهده بخش خصوصی است یا بخش دولتی به صراحت گفت: اگر در بخش دولتی بهره وری و رشد را شاهد بودیم اکنون بایستی در زمره شرکت های پیشرو در این صنعت با گذشت بیش از ۵۰ سال از این صنعت در کشور می بودیم . قطعاً ورود شرکت های موفق و قدرتمند خصوصی در کنار حمایت دولتی و سیستم های حمایتی، تشویقی سرمایه گذاری در این صنعت می تواند گره گشای مشکلات حال حاضر این صنعت باشد ، از طرفی توسعه و تجهیز زیر ساخت های اولیه و استفاده از تکنولوژی روز این صنعت و انتقال تجربیات کشورهای موفق در این حوزه مثمر ثمر خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

ورود کمیسیون اصل نود به ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت قطار

ایسنا حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: امروز جلسه‌ای با Read more

تاخیر بیش از حد، پروژه ریلی را از حالت اقتصادی خارج می‌کند؛ برشماری دلایل و تبعات مخرب تاخیر در اجرای پروژه‌های ریلی

ترابران حمیدرضا احدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس ارشد ریلی درباره علت طولانی شدن پروژه‌های ریلی Read more

خلاصه‌ای از سه روز نمایشگاه هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۲ شرکت حمل‌ونقل بخش خصوصی، Read more