به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی غلامرضا میلانلو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، در زمینه تعمیرو نگهداری ناوگان با وجود تحریم ها و نوسانات نرخ ارز و چالشهای حاصله بیان کرد:
در حال حاضر جهت تعمیرات و حوزه نگهداری از پیمانکاران دارای صلاحیت استفاده می کنیم و از طرفی با توجه به نو بودن ناوگان ریلی در حال بهرهبرداری خوشبختانه هزینه های مضاعفی در این خصوص به شرکت تحمیل نگردیده است .
میلانلو در پاسخ به این سوال خبرنگار که در زمینه نوسازی و خرید ناوگان ریلی با توجه به نوسانات نرخ ارز و تحریم ها با چه مشکلاتی روبرو هستید تصریح کرد: عمده مشکلات این شرکت در حال حاضر با توجه به خرید ۲۰۰ دستگاه واگن روسی به صورت ارزی از سازنده می باشد که علیرغم اینکه راه آهن نوسانات ارزی قرارداد را تضمین نموده است ولی در عمل پرداخت اقساط به علت نوسانات شدید و عدم تأمین وجه ریالی و ارز مورد نیاز و عدم تائید فیش های اعتباری انتقال ارز توسط بانک مرکزی نزدیک به یک سال به تعویق افتاده که این مهم تمامی برنامه های مالی و اقتصادی شرکت و همچنین ارائه فعالیت شرکت را به چالش کشیده است .
وی در مورد مهمترین اقدامات در خصوص رشد بهرهوری حمل و نقل ریلی و اینکه انجام این امر بر عهده بخش خصوصی است یا بخش دولتی به صراحت گفت: اگر در بخش دولتی بهره وری و رشد را شاهد بودیم اکنون بایستی در زمره شرکت های پیشرو در این صنعت با گذشت بیش از ۵۰ سال از این صنعت در کشور می بودیم . قطعاً ورود شرکت های موفق و قدرتمند خصوصی در کنار حمایت دولتی و سیستم های حمایتی، تشویقی سرمایه گذاری در این صنعت می تواند گره گشای مشکلات حال حاضر این صنعت باشد ، از طرفی توسعه و تجهیز زیر ساخت های اولیه و استفاده از تکنولوژی روز این صنعت و انتقال تجربیات کشورهای موفق در این حوزه مثمر ثمر خواهد بود .