انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

پیشنهاد ورود نمایندگان شرکت‌های ریلی در بخشی از ساختار راه‌آهن

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » پیشنهاد ورود نمایندگان شرکت‌های ریلی در بخشی از ساختار راه‌آهن

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح ما این است که به جای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت های ریلی در بخشی از ساختار راه آهن، از جمله حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق فراهم شود.

به گزارش تین نیوز، نشست هم اندیشی جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن بر اهتمام راه آهن برای استفاده از نظرات خبرگان ریلی، مدیران شرکت های ریلی باری و مسافری به منظور اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تأکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه ظرفیت حمل ونقل ریلی نسبت به برنامه عقب بوده است، اینک سعی شده با تفویض اختیارات به مدیران مناطق و تمرکززدایی از مرکز و امیدبخشی، تصمیمات در کوتاه مدت اتخاذ شود و با هماهنگی راه آهن و مجموعه های بالادست، گام های مؤثر در این حوزه به طور گام به گام برداشته شود.

وی ادامه داد: عمده مشکلات حمل ونقل ریلی مربوط به عمر بالا در حوزه نیروی کشش و لکوموتیو است که با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد تا پایان این ماه، از محل استجازه مقام معظم رهبری، اعتبارات در این زمینه تأمین شود.

ذاکری با اشاره به عقب ماندگی ۱۰ درصدی راه آهن در برنامه پیش بینی شده طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، تأکید کرد: برای ۵ ماه آینده، برنامه ای برای تعمیر لکوموتیوها و مدیریت آن ها تدوین خواهد شد تا جهش ۲۰ درصدی در ۶ ماه دوم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح ما این است که به جای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت های ریلی در بخشی از ساختار راه آهن، از جمله حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار اصلاح ساختار به ویژه در حوزه بازرگانی خارجی شد و تصریح کرد: لازم است تا در نرخ گذاری تعرفه اقداماتی انجام شود، به طوری که نرخ تعرفه ریلی نسبت به جاده ای، مناسب باشد تا صاحبان بار، ریل را به جاده ترجیح دهند.

وی از توافقات انجام شده بین راه آهن و سازمان بنادر خبر داد و تصریح کرد: برنامه اقدام مشترکی تدوین شده تا طی یک ماه آینده، بارهای ریل پسند در بنادر شناسایی شوند تا سهم حمل بار بنادر در پایان برنامه به ۲۵ درصد برسد.

ذاکری با اشاره به عمده درخواست مدیران شرکت های ریلی در زمینه ایراد در تفسیر قانون مالیات بر ارزش افزوده، تأکید کرد: هدف قانون گذار از این موضوع، حمایت از صنعت ریلی بوده که در حال حاضر، عکس آن هدف اجرا می شود.

گفتنی است؛ عمده درخواست هایی که از سوی اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته در این نشست مطرح شد، شامل؛ تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور بازنگری در ساختار و قوانین با هماهنگی دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات راه آهن، تسریع در فرایندهای اجرای فوری ماده ۱۲ جهت ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری جدید بخش خصوصی، جلوگیری از تبعیض بین حمل ونقل ریلی و جاده ای به ویژه در نرخ گازوئیل و مالیات بر ارزش افزوده، تسهیل در صدور مجوزهای فورواردی در حوزه ترانزیت، تأمین لکوموتیوهای بخش مسافری و رفع گلوگاه ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

رشد شاخص‌های اقتصادی با نرخ بلیت قطارهای مسافری همخوانی ندارد

ریل نیوز ابوالقاسم سعیدی، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل Read more

پیشنهاد ورود نمایندگان شرکت‌های ریلی در بخشی از ساختار راه‌آهن

تین نیوز مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح Read more

توسعه شبکه ریلی از مهمترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

ریل نیوز وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی از مهمترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، Read more