انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

ورود کمیسیون اصل نود به ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت قطار

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » ورود کمیسیون اصل نود به ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت قطار

ایسنا

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: امروز جلسه‌ای با حضور مسئولانی از حوزه ریل و راه‌آهن، مپنا به عنوان مجموعه پشتیبان کننده ساخت، تعمیر و تجهیز لکوموتیو و وزارت راه و شهرسازی و انجمن‌های مشغول در حوزه باری و مسافری و بخش خصوصی برای ارائه گزارش پیرامون آخرین وضعیت ناوگان ریلی کشور تشکیل شد.

وی توضیح داد: طبق آخرین گزارش از وضعیت ناوگان ریلی کشور اعم از کشنده‌ها و واگن‌ها، متاسفانه بخشی از کشنده‌ها در حوزه ریلی زمین گیر شده اند که این عدد تقریبا حدود ۴۸ درصد از کشنده‌ها را شامل می‌شود و ما با ۵۲ درصد ناوگان ریلی فعالیت می‌کنیم که اصلا قابل دفاع نیست. باید به سمت راه حل‌هایی برای تقویت ناوگان حرکت کنیم بدین صورت که نسبت به تعمیر و بازسازی کشنده های موجود در حوزه باری و مسافری اقدام شود و برای آن دسته از کشنده‌ها که قابلیت بازسازی ندارد، واردات انجام شود.

پژمان فر ادامه داد: در این بر لزوم ارائه برنامه روشن برای تقویت ناوگان ریلی تا پایان برنامه هفتم تاکید شد.

رئیس کمیسیون اصل نود همچنین گفت: درباره موضوع کاهش تعداد لکوموتیوهای قطار مسافری و باری در سه سال گذشته و عواملی آن بحث شد که بخش عمده آن به موضوع قیمت‌های دستوری برمی گردد؛ متاسفانه قیمت‌ها به خصوص در قطارهای محلی به نرخ 7000 تومان برای طی مسیر ۱۳۰ یا ۱۵۰ کیلومتر می‌رسد لذا اگر برنامه دقیقی در موضوع ریل نداشته باشیم شاید در 6 سال آینده اصلا هیچ چیزی به عنوان راه آهن نداشته باشیم.

وی افزود: این آمار تلخی است که ظرفیت حمل و نقل باری در کشور ما با ظرفیت حمل و نقل باری در سال ۵۷ برابری می کند این یعنی ما هیچ رشدی نداشتیم و همچون سال 57 با ظرفیت 6 درصدی حمل و نقل انجام می دهیم آن هم در شرایطی که اعتبارات زیادی به این حوزه اختصاص داده شده البته این اعتبارات بیشتر در حوزه توسعه شبکه ریلی بوده و به لکوموتیو بی توجهی شده است لذا باید برای آن برنامه داشته باشیم.

پژمان‌فر با اشاره به موضوع فرونشست در کشور گفت: متاسفانه در بعضی از نقاط کشور تا ۲۰ سانت فرونشست داریم که در آن مناطق بعضا لوله های گاز، آب و شبکه ریلی قرار دارد. باید نسبت به این موضوع نیز برنامه ای وجود داشته باشد.

وی درباره بحث فروش بلیت‌های اینترنت گفت: گاهی فروش بلیت اینترنتی باعث ایجاد بازار سیاه می شود و یا قیمت‌های گزافی به مسافرین تحمیل می کند؛ قرار شد برنامه خود را در این باره اعلام کنند.

پژمان فر اضافه کرد:  قرار شد در موضوع فروش بلیت‌های اینترنتی و عوامل ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت با مبالغ بالاتر از نرخ مصوب، کمیته ای با حضور اعضای کمیسیون اصلا نود تشکیل شود پیشنهادهایی هم برای جلوگیری از بازار سیاه بلیت قطار مطرح شد که در این کمیته پیگیری شده تا در نهایت نسبت به این موضوعات اقدامات عاجلی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: در نهایت قرار شد کمیسیون اصل نود به صورت فصلی موضوع حمل و نقل ریلی کشور را طبق برنامه هفتم پیگیری کند تا در انتهای قانون برنامه هفتم به یک نقطه قابل دفاعی در حوزه پیشرفت توسعه خدمات ریلی در حوزه بار و مسافر و نه فقط شبکه ریلی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

ورود کمیسیون اصل نود به ایجاد بازار سیاه در فروش بلیت قطار

ایسنا حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: امروز جلسه‌ای با Read more

تاخیر بیش از حد، پروژه ریلی را از حالت اقتصادی خارج می‌کند؛ برشماری دلایل و تبعات مخرب تاخیر در اجرای پروژه‌های ریلی

ترابران حمیدرضا احدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناس ارشد ریلی درباره علت طولانی شدن پروژه‌های ریلی Read more

خلاصه‌ای از سه روز نمایشگاه هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۲ شرکت حمل‌ونقل بخش خصوصی، Read more