انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

مشارکت ایران در راه اندازی کریدور چین به اروپا /‌ راه‌اندازی نخستین کریدور ریلی مشترک میان ایران و کشورهای منطقه

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » مشارکت ایران در راه اندازی کریدور چین به اروپا /‌ راه‌اندازی نخستین کریدور ریلی مشترک میان ایران و کشورهای منطقه

مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای نخستین بار کریدور ریلی مشترک میان ایران و چهار کشور منطقه،

حمل بارهای کانتینری چین به اروپا را انجام می‌دهد.

به گزارش انجمن صنفی شرکت خای حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری

اسلامی ایران، «سعید رسولی»

در سفر به آنکارا با اعلام خبر راه‌اندازی این کریدور ریلی، گفت:

در نشست اخیر روسای راه‌ آهن‌های ایران، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه سند ایجاد این کریدور ریلی به امضا رسید

و شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که از طریق این کریدور بارهای کانتینری از چین به ترکیه و از آنجا به اروپا حمل شود.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق مهم، فصل جدیدی در مناسبات حمل و نقلی در این مسیر و میان کشورهای یاد شده است، افزود:

این امر موجب توسعه همکاری‌ها و رونق اقتصادی در کشورهای مسیر خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن گفت: بر اساس توافق انجام شده میان کشورهای مذکور،

همه آنها حمل بار را با نرخ یکسان در این مسیر انجام می دهند.

وی با اشاره به ابراز خرسندی همه حاضران دراین نشست نسبت به این توافق خاطرنشان کرد:

قیمت مناسب و یکسان حمل بار در این مسیر می‌تواند رقابت خوبی را با کریدورهای رقیب در منطقه ایجاد کند.

رسولی با اشاره به فرصت‌های ارزشمندی که طی چند ماه گذشته در حوزه ریلی کشور به وجود آمده است، تاکید کرد:

باید با جدیت، همدلی، همت بلند و همکاری‌های گسترده در خانواده بزرگ راه‌آهن از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more