شرکت راه آهن، شرکت های سرمایه گذار در صنعت ریلی را ورشکسته کرد

بازگشت به نوشته‌ها

شرکت راه آهن، شرکت های سرمایه گذار در صنعت ریلی را ورشکسته کرد

به گزارش تین نیوز به نقل از عصر اقتصاد، سبحان نظری افزود:  آنقدر وضعیت حمل و نقل ریلی در بخش خصوصی ناگوار است که اگر به داد آن نرسیم باید فاتحه این صنعت را بخوانیم زیرا این صنعت مانند محتضری است که مصداق آیه شریفه انا لله وانا الیه راجعون شده است و ما از آن به عنوان صنعت استرجاء یاد می کنیم بلکه نظر مسئولان را جلب کند.

وی تاکید کرد: جای تعجب دارد که مدیر عامل فعلی راه آهن می گوید سیاست فعلی این شرکت بی نیاز بودن از واگن های باری است.

نظری اظهار کرد: مگر نباید سیاست ها و قوانین توسعه از سطح تا ذیل همسو با سیاست های کلان اقتصادی باشد؟ چه باید کرد که بر خلاف منویات رهبری و برنامه هفتم توسعه شاهد سقوط این صنعت هستیم چون به جهت کیفی و کمی صنعت رو به رشد نیست.

سلیمیان مدیرعامل شرکت بهتاش سپاهان نیز گفت: شرکت بهتاش سپاهان یکی از شرکت های ریلی است که ۱۰ درصد حمل و نقل ریلی بار کشور را برعهده دارد.

وی افزود: با توجه به این که متولی حمل و نقل ریلی بخش خصوصی است اما شرایط ایجاد شده توسط شرکت راه آهن بسیار دردناک است، در حالی که این شرکت از راه آهن طلبکار است به مدت ۱۵ ماه دسترسی به صدور بارنامه ندارد و صدها میلیارد تومان خسارت دیده است.

او تاکید کرد: علیرغم ورود کمیسیون اصل نود و دادگاه صالحه که رای به باز شدن دسترسی توسط راه آهن داده است اما تمکینی صورت نمی گیرد.

سلیمیان  عنوان کرد: نمی توان با کارهای بزن درو و انشالله و ماشالله گفتن اقتصاد کشور را اداره کرد با چه منطقی می توانید سرمایه گذار را نابود کنید. کدام قدرت توانسته است به یک نماینده و مدیر یا معاون وزیر این قدر اختیار بدهد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها