در دوران ۳ ساله مدیریت میعاد صالحی در راهآهن، سهم راهآهن از کل بار حمل شده زمینی کشور مرتباً کاهش یافت و در سال ۱۴۰۲ به ۹ درصد رسید و برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته از ۱۰ درصد پایینتر رفت. این شاخص با روند صعودی مناسبی در سالهای قبل از ۱۳۹۷ (دوران مدیریت دکتر پورسیدآقایی و دکتر محمدزاده) به ۱۳.۵ درصد رسیده بود اما از سال ۱۳۹۸ به بعد با شروع مدیریت آقای رسولی روند نزولی خفیفی را آغاز کرد و در دوران میعاد صالحی با تشدید شیب نزولی، از ۱۲.۳ درصد به ۹ درصد رسید. طبق قانون برنامه ششم توسعه این سهم بایستی به ۳۰ درصد افزایش مییافت.
کاهش سهم حملونقل ریلی موجب افزایش مصرف سوخت، افزایش تصادفات جادهای و رشد آلودگی زیست محیطی میشود.
این سقوط شدید و بیسابقه سهم حملونقل ریلی در شرایطی رخ داده است که به گفته خود مهندس صالحی، در ۳۳ ماه دولت سیزدهم، ۸۸۳ کیلومتر خط احداث و ۴۰۵۸ واگن باری به شبکه اضافه شد که با این سرمایهگذاریهای هنگفت دولتی و خصوصی، انتظار میرفت مدیریت راهآهن بتواند سهم ریل را از بار حمل شده زمینی نیز به بیش از ۱۴ درصد افزایش دهد اما نه تنها این رشد محقق نگردید بلکه به ۹ درصد کاهش یافت. این فاصله زیاد میان وضع مطلوب و وضع فعلی و افول راهآهن، نشاندهنده تأثیرات منفی شدید حاصل از انتصاب مدیران غیرمتخصص و بیتجربه بر بهرهوری ریلی کشور در این دوره است.