انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه خبر داد: اجرای مرحله دوم تخصیص منابع مالی‌ راه‌آهن از محل تبصره ۱۸‌ تا پایان سال

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه خبر داد: اجرای مرحله دوم تخصیص منابع مالی‌ راه‌آهن از محل تبصره ۱۸‌ تا پایان سال

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه اظهار امیدواری کرد: مرحله دوم تخصیص منابع مالی شرکت راه‌آهن از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه را تا پایان سال جاری عملیاتی کنیم.

‌به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا، اکبر رحمانی در بازدید از مرکز تعمیرات اساسی واگن‌های مسافری شرکت ‌رجا، بیان کرد: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اشتغال‌زایی و تولید در کشور پیش بینی شده است و دولت در نظر دارد از این محل منابع مالی مناسبی را برای حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله حمل و نقل ریلی اختصاص دهد و متناسب با پیشرفت کار باید این منابع در اختیار شرکت راه آهن قرار گیرد.

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه ضمن ابراز رضایت از روند بازسازی واگن‌های مسافری رجا تاکید کرد: تاکنون ۲۰ درصد از منابع مالی از این محل برای دستگاه‌های اجرایی و شرکت راه آهن اختصاص یافته و انتظار داریم تا اسفند‌ماه سال جاری، متناسب با پیشرفت کار، مرحله دوم این منابع برای برای نوسازی و بازسازی ناوگان ریلی کشور، به شرکت راه‌آهن اختصاص یابد.

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: هم اکنون با استفاده از منابع مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه، تعدادی از واگن‌های مسافری رجا بازسازی شده و بخشی دیگر نیز در حال بازسازی است و امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده تعداد واگن‌های مسافری بازسازی شده از محل منابع مالی این تبصره، به بیش از ۲۶ دستگاه افزایش یابد.

رئیس امور راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: برای نخستین بار تبصره ۱۸ در سال ۹۷ در قانون بودجه در نظر گرفته شد و در سال ۹۸ نیز در در قانون بودجه مصوب شد و با توجه به بودجه پیشنهادی دولت این تبصره همچنان در بودجه سال ۹۹ پایدار خواهد بود.

رحمانی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند، اظهار داشت: هنوز عملیات بازسازی ریل باس‌ها و ترن‌ست‌ها آغاز نشده است، اما فرآیند بازسازی واگن‌های مسافری در این سایت فعال است و مقرر شده در راستای اجرایی شدن این ظرفیت قانونی، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافری با عمر بالای ۴۰ سال از منابع مالی تبصره ۱۸ قانون بودجه پس از بازسازی و انجام تست‌های لازم وارد شبکه ریلی کشور شوند که در این صورت ۱۰ سال دیگر می‌توانند در خطوط ریلی سیر کنند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

مقایسه عملکرد شش مدیر عامل اخیر راه‌آهن با در نظر گرفتن شاخص بهره‌وری ماهانه واگن‌های باری

از آذر 1398 به بعد، روند کاهشی شاخص بسیار مهم بهره‌وری واگن‌های باری آغاز شد. این در حالی است که Read more

گزارش وضعیت لکوموتیوها در دوره مدیران عامل راه‌آهن از سال 1387 تا 1402

از نظر متخصصان ریلی، مهم ترین دلیل افت شدید عملکرد حمل و نقل ریلی در سال های اخیر، کاهش آماده Read more

حضور «صادق مالواجرد» در وزارت راه نوید بخش توسعه کارآمد زیرساخت‌های حمل و نقل است

ایرنا حضور «صادق مالواجرد» در وزارت راه نوید بخش توسعه کارآمد زیرساخت‌های حمل و نقل است تشکل‌های ریلی در نامه‌ای Read more