انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

حمل و نقل ریل‌پایه به استراتژی بلندمدت تبدیل شد

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » حمل و نقل ریل‌پایه به استراتژی بلندمدت تبدیل شد

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

حمل و نقل ریل‌پایه به استراتژی بلندمدت تبدیل شد/ امضای قرارداد تامین مالی طرح برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد/ تاکید بر اتصال شبکه‌ ریلی ایران و افغانستان به چین و منطقه

گزارش آخر هفته تدوین نظام تشویق برای توسعه حمل و نقل بین المللی، دستیابی به رشد ۴۴ درصدی ترانزیت ریلی طی ۴ ماه، ورود ۱۵ دستگاه واگن نو تا پایان سال و جانمایی ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده ای در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته دو اتفاق بزرگ در حوزه حمل‌ونقل ریلی رخ داد که اولی مربوط به امضا قرارداد نهایی پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد و دیگری امضا تفاهم‌نامه با راه‌آهن افغانستان بود که هر دو نقش مهمی در حمل‌ونقل بار و مسافر از طریق ریل در سطح کشور و منطقه ایفا می کند.

حمل و نقل ریل‌پایه به استراتژی بلندمدت تبدیل شد

خیرالله خادمی در نشستی با استاندار هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون احداث ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: توسعه شبکه ریلی از اولویت های دولت تدبیر و امید است و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و شهرهای ریل پایه به یک استراتژی بلند مدت بخش حمل و نقل ایران تبدیل شده است.

امضای قرارداد تامین مالی طرح برقی کردن راه‌آهن تهران – مشهد

قرارداد تامین مالی ۵. ۱ میلیارد دلاری برقی کردن راه آهن تهران – مشهد با حضور قائم مقام اگزیم بانک چین و سفیر این کشور در ایران، فخریه‌کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، محمدزاده مدیرعامل راه آهن، کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی و افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تضمین کننده فاینانس امضا شد.

این قرارداد اولین قرارداد از نوع فاینانس در یک و نیم سال اخیر است. ارزش این قرارداد ۷. ۱ میلیارد دلار است که ۵. ۱ میلیارد دلار توسط اگزیم بانک چین و ۲۰۰ میلیون دلار توسط ایران تامین می‌شود.

تفاهمنامه همکاری راه اندازی قطار باری ایران – افغانستان امضا شد

تفاهمنامه همکاری راه اندازی قطار باری ایران- افغانستان میان معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و مدیرعامل شرکت راه آهن افغانستان در تهران به امضا رسید.

تاکید بر اتصال شبکه‌ ریلی ایران و افغانستان به چین و منطقه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم امضا تفاهم‌نامه راه‌اندازی قطار باری ایران- افغانستان تاکید کرد: باید شبکه ریلی ایران و افغانستان به شبکه راه‌آهن چین و منطقه خاورمیانه متصل شود؛ زیرا این اتصال راه‌آهن‌ها سبب رشد و تعالی اقتصادی و امنیت کشورهای منطقه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ایران در ساخت و توسعه راه‌آهن، آمادگی هرگونه همکاری و انتقال دانش فنی از ایران به افغانستان وجود دارد و از هیچ‌گونه همکاری و کمکی دریغ نخواهیم کرد.

تدوین نظام تشویق برای توسعه حمل و نقل بین المللی

عاشوری عنوان كرد: تدوین نظام تشویق برای توسعه حمل و نقل بین المللی برای ادارات كل نواحی و ستادی و اخذ مصوبات لازم از جمله وظایفی است كه در ابلاغ هیات مدیره راه آهن منظور شده و ما انتظار داریم حوزه بازرگانی داخلی و بین المللی و مدیران نواحی نظرهای خود را ارائه دهند تا به تصویب برسند.

وی با بیان اینكه وزارت راه و شهرسازی از بخش جاده‌ای و ریلی مطالبه افزایش ترانزیت را خواهان است، گفت: بخش جاده‌ای و ریلی در سال ۱۲ میلیون تن بار ترانزیت می‌کند كه رقم و هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی ۵۰ میلیون تن بار است.

ساخت قطعه دو راه‌آهن ایران- افغانستان توسط پیمانکاران ایرانی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن گفت: هم‌زمان با تکمیل قطعه یک راه‌آهن ایران-افغانستان، ساخت قطعه دوم به طول ۸۰ کیلومتر در شهر هرات توسط شرکت‌های ایرانی آغاز می‌شود.

نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن در حاشیه امضا تفاهم‌نامه راه‌اندازی قطار باری ایران-افغانستان اظهار داشت: ظرف دو هفته آینده اولین قطار باری از ایران به سمت افغانستان اعزام خواهد شد.

دستیابی به رشد ۴۴ درصدی ترانزیت ریلی طی ۴ ماه

 ابراهیم محمدی درباره عملكرد ترانزیت راه آهن از ابتدای سال جاری تا ۳۰ تیرماه، گفت: طی ۴ ماهه اخیر با حمل ۴۰۵ هزار و ۳۵۴ تن بار ترانزیت، نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۸۲ هزار و ۲۷۳ تن) با رشد ۴۴ درصدی مواجه هستیم .

وی عامل اصلی این رشد را گسترش ارتباطات بین المللی، فعال شدن كریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب، امضای تفاهم نامه های متعدد با راه آهن های كشورهای همسایه و ایجاد روابط ترانزیتی مناسب عنوان كرد.

ورود ۱۵ دستگاه واگن نو تا پایان سال

معاون فنی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با بیان اینکه تا پایان سال ۱۵ دستگاه واگن جدید وارد ناوگان رجاء می‌شود، گفت: رجاء خرید واگن خارجی را در دستور کار ندارد و به زودی مناقصه بین‌المللی هزارمیلیاردی برای تامین ناوگان خود برگزار می‌کند.

معاون فنی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با بیان اینکه سال گذشته توانستیم ۳۲ دستگاه واگن را بازسازی جدی کنیم، اظهار داشت: از این تعداد بازسازی، ۷ دستگاه واگن آماده شده‌اند و در شش ماه دوم سال سرعت پروژه بازسازی واگن‌ها افزایش خواهد یافت.

جانمایی ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: طرح جانمایی ایستگاه راه‌آهن شهر ارومیه با هدف تلفیق حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری و دسترسی آسان مسافران به حمل‌ونقل عمومی اجرا می‌شود.

ابراهیم مبارک قدم تصریح کرد: مطالعات و اجرای مکان‌یابی ایستگاه مرکزی مسافری راه‌آهن ارومیه در جوار ترمینال اتوبوس‌رانی فعلی شهر گامی در جهت تحقق توسعه شهری مبنی بر حمل‌ونقل همگانی بوده و با تفکر یکپارچه‌سازی امکانات و سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری و درون‌شهری نزدیک به شهر ارومیه و توسعه منفصل آن (گلمان)، دسترسی به بزرگراه ارومیه- تبریز و سایر محورهای برون‌شهری همچون جاده سلکاس و جاده مهاباد انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

ماده 12 هیچ گشایشی برای شرکت های ریلی ایجاد نمی کند

تین نیوز در سال 1401 مجموع واگن‌های باری و مسافری تولید و عرضه شده به صنعت ریلی بالغ بر 1800 Read more