انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

حمل ریلی اولین محموله کود مایع اوره آمونیوم نیترات با استفاده از فلکسی تانک‌های ساخت داخل

خانه » اخبار سایت » حمل ریلی اولین محموله کود مایع اوره آمونیوم نیترات با استفاده از فلکسی تانک‌های ساخت داخل

حمل ریلی اولین محموله کود مایع اوره آمونیوم نیترات(UAN) محصول صادراتی پتروشیمی شیراز که صادرات آن نیز برای اولین بار صورت گرفته است از شیراز به آدانا در ترکیه با موفقیت انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی به نقل از خبرگزاری ایلنا، امین پوربرخورداری، مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس به عنوان مجموعه حمل کننده این محموله با اعلام این خبر افزود: این کود مایع در مقایسه با نیترات آمونیم کاملاً بی‌خطر بوده و ضمن آنکه قیمت تمام شده آن کمتر از نیترات آمونیم است، به خاطر دارا بودن اوره و نیترات آمونیم در درون خود ، باعث ارجحیت مصرف در کشاورزی نسبت به نیترات آمونیم شده است. براین اساس به منظور صادرات این محصول هزینه و زمانِ حمل از اهمیت به سزایی برخوردار است.

او ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌های حمل ونقل دریایی، محدودیت‌های حمل و نقل جاده‌ای و همچنین به منظور کاهش هزینه حمل، ضمن هماهنگی با شرکت پتروشمی شیراز و همچنین خریداران خارجی این محصول برنامه‌ریزی های لازم برای حمل این ماده با استفاده از نصب فلکسی تانک در کانتینر صورت گرفت که پس از مطالعات امکان‌سنجی و انجام آزمایشات متالوژی و خوردگی روی فلکسی تانک ها اولین محموله شامل 400 تن کود UAN با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین راه آهن کشور ترکیه به آدانا ترکیه ارسال و تحویل خریدار شد.

حرکت دومین محموله نیز از ایران به سمت ترکیه

همچنین پوربرخورداری ادامه داد: پس از موفقیت آمیز بودن حمل اولین محموله، دومین محموله نیز از ایران به سمت ترکیه حرکت کرده است و اکنون به منظور توسعه حمل محمولات صادراتی و تحویل به موقع محمولات در حجم بالا در حال برنامه‌ریزی برای راه اندازی قطار باری به صورت هفتگی و حمل حداقل 800 تن در هفته در این مسیر و سپس مسیرهای دیگر هستیم

او اضافه کرد: از نکات قابل توجه این کار استفاده از فلکسی تانک های ساخت داخل و همچنین به کارگیری ناوگان ریلی ایرانی از مبدأ تا مقصد نهایی بوده است که این اقدام در راستای توافقات اخیربین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و تعیین تعرفه‌های ترجیحی حمل و به همت همکاران ما در اداره کل راه آهن فارس و اداره کل بازرگانی خارجی راه آهن جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است. پوربرخورداری ادامه داد: این مهم علاوه بر عملیاتی نمودن صادارت این نوع محصولات، با توجه به اینکه مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی به عنوان یک حمل و نقل سبز و ایمن یک هفتم مصرف جاده است، کمک قابل توجهی نیز به کاهش ترافیک و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد کرد. حرکت‌های این چنینی در فضای فعلی و دوران تحریم می‌تواند کمک شایانی به توسعه اقتصادی کرده و همچنین موجب افزایش همکاری و تعاملات صنعتی در داخل و خارج از کشور شود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

برگزاری دوره «ارزیابی اقتصادی پروژه‌های ریلی» در انجمن‌ صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته

در راستای تفاهم نامه امضا شده میان انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی Read more

جلسه بررسی سامانه بارفرابران

جلسه بررسی پیشنهادهای اصلاحی سامانه بارفرابران در روز چهارشنبه مورخ بیست‌وسوم آبان‌ ۱۴۰۳ در محل دفتر انجمن برگزار گردید. این Read more

بررسی پیش‌نویس دستورالعمل «نحوه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی»

جلسه کارگروه حمل‌ونقل بین‌المللی انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در روز یکشنبه مورخ بیستم آبان‌ ۱۴۰۳ در Read more