انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

خانه » اخبار سایت » اخبار انجمن » تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب را تقاضا کرد.

متن کامل این نامه:

جناب آقای دکتر پزشکیان
رئیس محترم منتخب جمهور
موضوع: تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌و‌نقل

با سلام و احترام
ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، با عنایت به اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، به استحضار می‌رساند یکی از مهم‌ترین کلیدهای جهش اقتصادی کشور، اصلاح روی‌کرد و ساختار اداری دولت در بخش حمل‌و‌نقل است.
ثروت انباشته‌ی موجود کشور در بخش حمل‌و‌نقل، ایران را در شمار ۲۰ کشور ثروت‌مند جهان از منظر دارایی‌های فیزیکی حمل‌و‌نقلی قرار می‌دهد و در عین حال، دارایی ناملموس بسیار بزرگی در قالب موقعیت بی‌بدیل جغرافیایی نیز در مالکیت ایران عزیز ماست. با وجود چنین منابع ارزش‌مند و فرصت‌سازی، بهره‌وری این زیربنای بااهمیت اقتصاد کشور بسیار اندک و در برخی موارد در حدود یک‌چهارم الگوهای موفق دنیاست و این شکاف بزرگ و نامطلوب نشان‌گر آن است که تمرکز تخصصی، سیاست‌گذاری درست و بهره‌برداری عالمانه از این ثروت انباشته برای تسریع توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی کشور، واجب و در مرحله‌ی اضطرار است.
نقصان مهم ساختار اداره‌ی بخش حمل‌و‌نقل کشور، این است که از یک سو، شاهد پراکندگی مأموریت‌های این بخش در وزارت‌خانه‌های مختلف هستیم و از سوی دیگر، در بخش برون‌شهری، مأموریت حمل‌و‌نقل در وزارت‌خانه‌ی عریض و طویل راه و شهرسازی گم شده و به سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونت‌هایی سپرده شده است که در قالب جزایری نامجتمع، چندپارچه و بی‌فرمان‌ده، به حال خود رها شده‌اند.
تداوم این وضع، راه خردمندانه‌ای برای ایران فرصت‌جوی توسعه‌گرا نیست و متخصصان حمل‌و‌نقل نیز یقین دارند که در مرحله‌ی کنونی که دولت به‌دنبال گزینش وزیر کارآمد برای وزارت راه و شهرسازی است، وزیری یافت نمی‌شود که هم‌زمان در هر دو بخش «حمل‌و‌نقل» و «مسکن»، صاحب ابتکار و راه‌بر توسعه‌ی متوازن باشد. وجه مغفول این وضع آن است که بخش بزرگی از رشد عمل‌کرد بخش حمل‌ونقل کشور، می‌تواند بدون سرمایه‌گذاری جدی و صرفاً به اتکای تغییرات فرآیندی و سیاست‌گذاری‌های درست محقق گردد و در وضع پیچیده‌ی کنونی ما از این نعمت محرومیم.
با ملاحظه‌ی این واقعیات، خواهش‌مندیم تدبیری فرمایید تا از فرصت توجه مجلس محترم به تشکیل وزارت حمل‌و‌نقل، به نحو مناسبی استفاده و با تسریع در تشکیل این وزارت‌خانه، راه بهره‌برداری بهینه از فرصت‌های بزرگ کشور در این حوزه تسهیل شود.

با تشکر و تجدید احترام
سبحان نظری
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته

 

لینک دریافت نامه

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more

بیانیه تشکل های ریلی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور بیانیه ای خطاب به نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند. تشکل های Read more