انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

تأثیر ورود قطار سریع السیر به قم بر پروژه‌های شهری

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » تأثیر ورود قطار سریع السیر به قم بر پروژه‌های شهری
معاون شهردار قم گفت: اگر قطار سریع‌السیر وارد شهر قم شود بسیاری از پروژه‌های شهری مورد تأثیر قرار گرفته و روند بهره‌برداری و تکمیل آن‌ها دچار خدشه خواهد شد.
علیرضا قاری قرآن با تأکید بر اینکه اگر قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان از مرکز شهر قم عبور کند ایستگاه راه آهن ظرفیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: در غیر اینصورت و اگر قطار از مرکز شهر عبور نکند تعریف ایستگاه مرکز نیز تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص قطار سریع‌السیر تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد، اظهار کرد: اگر این تصمیمات اجرایی شود کار شهرداری در اجرا و تکمیل بسیاری از پروژه‌های شهری از جمله بلوار زینبیه بسیار آسان‌تر خواهد شد اما راه‌آهن خلاف این تصمیمات را در دستور کار دارد.

معاون شهردار قم با بیان اینکه راه آهن به دنبال این است که قطار سریع السیر را وارد مرکز شهر قم کند، افزود: مدیریت شهری و نمایندگان و مدیران استان با ورود قطار به ایستگاه مرکزی به صورت روباز مخالف هستند و به صورت تونل و مشروط این بحث را پذیرفته‌اند و اگر این اتفاق بیفتد هزینه بسیار زیادی در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد مجددا ایستگاه مرکزی قم گسترده خواهد شد و تمام تصمیمات مدیریت شهری را مورد تأثیر قرار می‌دهد.

قاری قرآن بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ابعاد و جزئیات ایستگاه راه‌آهن مشخص نیست، طراحی بخشی از بلوار زینبیه نیز ناقص باقی مانده و قاعدتا تا زمانی که تصمیم‌گیری در خصوص راه آهن قطعی نشود این پروژه هم پروژه اجرایی نخواهد شد.
وی تصریح کرد: اگر قطار سریع‌السیر وارد شهر قم شود بسیاری از پروژه‌های شهری از جمله بلوار زینبیه، بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار شهید کبیری و… مورد تأثیر قرار گرفته و روند بهره‌برداری و تکمیل آن‌ها دچار خدشه خواهد شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: طبق پیشنهاد مدیران شهر بحث بر این است که قطار قبل از پردیسان وارد تونل زیرزمینی شده و پس از ۷۲ تن از تونل خارج شود تا پروژه‌های شهری با مشکل مواجه نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more