انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال جاری تا نهم خرداد ماه، تجارت کشورمان با ترکیه از طریق ریل به ۶هزار و ۳۰۰ واگن، کالای تجاری رسیده است.

خانه » اخبار سایت » سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال جاری تا نهم خرداد ماه، تجارت کشورمان با ترکیه از طریق ریل به ۶هزار و ۳۰۰ واگن، کالای تجاری رسیده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از مهر، سید روح اله لطیفی، گفت: از ابتدای سال جاری تا نهم خرداد ماه، تجارت کشورمان با ترکیه از طریق ریل به ۶ هزار و ۳۰۰ واگن، کالای تجاری رسید که سهم صادرات کالای ایرانی به ترکیه ۳۰۷۲ واگن و سهم کالای وارداتی نیز ۳۲۲۸ واگن کالا بوده است.

لطیفی اظهار داشت: از سوم اسفند ۹۸ تا کنون، مرز زمینی بازرگان از سوی ترکیه به روی کامیون‌های ایرانی بسته است و در این مدت ۶ هزار و ۶۹۲ تن کالا از طریق کامیون‌های ترانزیتی سایر کشورها به ترکیه از مسیر زمینی صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر تنها مسیر تبادل کالا بین دو کشور مسیر ریلی و از گمرک رازی است و امیدواریم پس از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور دو کشور تا روزهای آینده شاهد بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی دو کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

بحران نیروی کشش ریلی؛ گزارشی از روند سقوط تعداد لکوموتیو آماده به کار در دوره مدیریت اخیر راه‌آهن

مطابق داده‌های فوق، درصد آماده به کاری لکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی ایران در بازه‌های زمانی بررسی شده با نوسان Read more

تقاضای تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل از رئیس جمهور منتخب

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در نامه ای به رئیس دولت چهارهم، تسریع در تشکیل وزارت حمل‌ونقل Read more

تبریک پنج تشکل حمل و نقل ریلی کشور به مسعود پزشکیان

تین نیوز تشکل های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، انجمن صنایع ریلی ایران، انجمن Read more