انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

جلسه مشترک مالکان ناوگان ریلی با شرکت اصفهان کفریز

خانه » اخبار سایت » اخبار انجمن » جلسه مشترک مالکان ناوگان ریلی با شرکت اصفهان کفریز

جلسه مشترک مالکان ناوگان ریلی با شرکت اصفهان کفریز روز سه‌شنبه  ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ با حضور نمایندگان محترم شرکت‌های مالک ناوگان انجمن و شرکت‌ کفریز اصفهان در محل انجمن برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دبیر انجمن ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، با تأکید بر هم‌نظر بودن همه اعضای انجمن در ضرورت حمایت از تولید ملی، هدف از برگزاری جلسه را آشنایی شرکت‌های مالک ناوگان ریلی با مشخصات فنی و کیفی چرخ منوبلوک تولیدی شرکت اصفهان کفریز و نیز زمینه‌سازی برای تفاهم میان دو طرف درباره چگونگی تأمین نیازهای وارداتی در کنار حمایت از ظرفیت تولید داخل اعلام نمود.

سپس شرکت کفریز ضمن ارائه‌ی گزارشات فنی و کیفی از نمونه چرخ‌های تولیدشده مبنی بر عرضه محصول باکیفیت بالاتر نسبت به نمونه چرخ‌های چینی و مشابهت با چرخ‌های اروپایی، طول عمر چرخ‌های شرکت اصفهان کفریز را با استفاده از شبیه‌سازی و بدون دستیابی در آزمایشات میدانی، بالای هفتصد هزار کیلومتر (صرف نظر از نوع ناوگان و محورهای مورداستفاده) اذعان نمودند. همچنین عنوان شد که با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته، تولید چرخ‌های شخصی‌سازی شده متناسب با ناوگان هر شرکت درصورت دریافت اطلاعات لازم از ناوگان شرکت‌ها، امکان‌پذیر می باشد.

پس از ارائه گزارش فوق توسط مدیر کیفیت شرکت اصفهان کفریز، نمایندگان شرکت‌های مالک ناوگان سوالات، پیشنهادها و انتقادات خود را در راستای دو موضوع فنی و قیمتی مطرح نمودند که گزیده نتایج مذاکرات و مصوبات به شرح زیر است:

  • درخصوص موضوع فزونی تقاضای چرخ نسبت به توان تولید سازنده داخلی و لزوم واردات مابه‌التفاوت، طرفین بر ضرورت آزادسازی امکان واردات به موازات سفارشگذاری داخلی تأکید نمودند. شرکت سازنده اعلام نمود به‌شرط سفارش‌گیری شرکت کفریز برای کل ظرفیت تولید (و البته مشروط به توافق روی قیمت عادلانه و مرضی‌الطرفین چرخ) با آزادسازی واردات موافق است. مقرر شد جهت رفع برخی ابهامات، روی برخی از اعداد و ارقام مهم همچون تقاضای سالانه صنعت ریلی (به‌تفکیک نوع چرخ و شرکت مالک ناوگان) و همچنین ظرفیت تولید شرکت کفریز صحه‌گذاری شود تا امکان تعریف نظام سفارش‌گذاری موازی از محل تولید داخلی و واردات فراهم شود. همچنین در راستای طراحی فرایند سفارش‌گیری چرخ از تولید‌کنندگان خارجی به‌شرط تکمیل شدن ظرفیت تولید داخل، دبیر انجمن پیشنهاد نمود از یک روش پلکانی ماهانه استفاده شود (مثلا درصورتی که نسبت ظرفیت تولید داخل به کل تقاضا یک سوم باشد، امکان ثبت سفارش 2 واحد محصول وارداتی در هر ماه، به ازای هر یک واحد سفارش‌گیری داخلی در ماه قبل از آن فراهم گردد. این تنظیمات را می‌توان به تفکیک برای همه شرکت‌های مالک ناوگان طراحی نمود).
  • قیمت اعلام شده از طرف شرکت اصفهان کفریز برای چرخ 920 و با شرط سفارش 10 هزار حلقه طی یک سال، 35 میلیون تومان اعلام شد (روش تعیین قیمت فوق از طریق ضرب رابطه نسبت عمر چرخ تولید داخل به عمر پیشبینی‌شده برای چرخ‌های چینی در قیمت چرخ چینی و اعمال مقداری تخفیف محاسبه شده است) . مقرر گردید قیمت‌ و شرایط پرداختی تسهیل شده جهت خرید انواع چرخ به انجمن ارسال گردد.
  • طرفین توافق نمودند موضوع قیمت‌گذاری چرخ را (به‌دلیل انحصاری بودن کالا در کشور و ضرورت قیمت‌گذاری عادلانه‌ی آن) به شورای رقابت ارجاع دهند.
  • مقرر شد جهت بررسی و تحلیل بیشتر اطلاعات فنی و شاخص‌های کیفی مربوطه، اسناد و مدارک لازم به انجمن ارسال گردد تا در اختیار اعضا قرار گیرد.
  • درخصوص اهمیت موضوع و ضرورت تسریع در نتیجه‌بخشی، قرار بر تداوم ارتباط بین شرکت کفریز و شرکت‌های عضو انجمن از طریق جلسات مجازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

تبریک انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و 5 تشکل ریلی دیگر به دکتر ذاکری مدیرعامل جدید راه آهن

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی به همراه 5 تشکل ریلی بخش خصوصی شامل؛ انجمن صنایع ریلی، انجمن Read more

حضور «صادق مالواجرد» در وزارت راه نوید بخش توسعه کارآمد زیرساخت‌های حمل و نقل است

ایرنا حضور «صادق مالواجرد» در وزارت راه نوید بخش توسعه کارآمد زیرساخت‌های حمل و نقل است تشکل‌های ریلی در نامه‌ای Read more

سهم تُن کیلومتری راه‌آهن از کل بار زمینی حمل شده در دوره مدیران عامل راه‌آهن از سال 1387 تا 1402

در دوران ۳ ساله مدیریت میعاد صالحی در راه‌آهن، سهم راه‌آهن از کل بار حمل شده زمینی کشور مرتباً کاهش Read more