اهمیت تأمین مالی و سرمایهگذاری در مراکز لجستیک ریلی کشور برای زمینهسازی در جهت پیوستن به کریدورهای منطقهای و بینالمللی
فرشاد خرازی کارشناس ارشد تأمین مالی و سرمایهگذاری در حوزه حملونقل ریلی
09125009766-02155127259
چکیده:
در حال حاضر کریدورهای ترکیبی رقیب در اطراف کشورمان در قالب اتحادیهها و کنواسیومها و پیمانهای منطقهای و بینالمللی جولان میدهند و همه ما شاهد رصد اخبار و تحولات ساخت و توسعه این نوع کریدورها در قالب IMEC دالان اقتصادی هند-خاورمیانه-اروپا با مشارکت هند، امارات، عربستان ،اردن، فلسطین اشغالی، یونان و یک کمربند یک راه کشور چین، کریدور مسیر توسعه فاو-بصره-بغداد-اربیل به مقصد مرزهای ترکیه با مشارکت قطر،امارات، عراق و ترکیه، کریدور باکو-تفلیس-قارص (آذربایجان،گرجستان، ترکیه) کریدور واخان (افغانستان- چین) کریدور اقتصادی چین-پاکستان و سایر کریدورهای مهم در منطقه خاورمیانه ، حکایت از تلاش دولتهای منطقه برای گسترش و رونق اقتصادی در قالب اتحادهای بلند مدت و نه پیمانهای کوتاه مدت شکل میگیرد. با نگاه خوشیینانه و پس از فروکش شدن ناآرامیهای منطقه، نگاه دولتهای منطقه به گسترش مناسبات و برنامهریزی هدفمند خواهد بود. در این راستا کشورمان بابستی در این برهه زمانی با بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی و مشارکت بخش غیردولتی بایستی تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ نماید. در این گفتار در نظر داریم به معرفی و بررسی موضوعات مرتبط با راهاندازی مراکز لجستیک ریلی بپردازیم. متن کامل این مقاله را میتوانید از این لینک دانلود نمایید.