انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته

آغاز فصل سرما و فاجعه عدم نگهداری صحیح لکوموتیوها

خانه » اخبار سایت » اخبار ریلی » آغاز فصل سرما و فاجعه عدم نگهداری صحیح لکوموتیوها

تین نیوز

شواهد نشان می دهد، بروز حوادث ریلی کوچک و بزرگ در شبکه ریلی آن چنان افزایش یافته که دیگر حتی هیچ مسئولی نیازی به پاسخگویی در این زمینه نمی بیند.

به گزارش تین نیوز، کاربران شبکه های اجتماعی در این مورد خبر داده اند که دو روز پیش قطار مسافری شماره ۳۹۲ تهران به مشهد با مشکلات فنی مواجه و ساعت ها متوقف شد. خبری که نه رسانه ای شد و نه مسئولی در مورد آن توضیحی داد.

گفته شده که در قطار تهران مشهد به دلیل نقص فنی دو بار لوکوموتیو تعویض شد و اگرچه مسافران از قطع برق و تاخیر قطار به ستوه آمده بودند  اما کسی جوابگو آنان نبوده است.

بر اساس گزارش های رسیده قطار مذکور برای مدتی نیز در نزدیکی ایستگاه نقاب مجدپ توقف کرده بود.

با توجه به این رخداد، فعالان و کارشناسان حوزه ریلی در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند که با آغاز فصل سرما فاجعه عدم نگهداری صحیح لوکوموتیوها، خود را نشان خواهد داد.

به گفته آنان، یکی از دلایل بروز حادثه ریلی هفت خوان نیز بی توجهی به همین موضوع بوده است.

قابل ذکر است سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن هفته گذشته و در نشست خبری خود در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته عنوان کرده بود: در حوزه لوکوموتیو باری و واگن مسافری عقب ماندگی ۱۰ ساله داریم که این موضوع در اولویت برنامه های سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ قرار دارد تا تسهیلات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تسهیلاتی برای این حوزه در نظر گرفته شده و تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ افزایش می یابد که در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال ۱۴۰۳ اثرات آن را خواهیم دید.

صالحی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۳ دستگاه لوکوموتیو نو وارد مدار شد و با در نظر گرفتن لوکوموتیوهای بازسازی شده، ۳۳ دستگاه لکوموتیو وارد شبکه ریلی شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۹۲ درصدی داشته است اما بازهم عقب ماندگی ۱۰ ساله ما در این حوزه جبران نمی شود و مردم از ما خدمات بیشتری را انتظار دارند.

وی تاکید کرد: میزان واگن باری نو در سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد و تولید لوکوموتیو باری نو نیز ۹۲ درصد رشد داشته است اما در حال حاضر ۵۰۰ واگن مسافری داریم که عمری بالای ۳۰ سال دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط

دکتر محسن پورسیدآقایی به سمت «مشاور عالی مدیرعامل مپنا» و «رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع حمل‌ونقل مپنا» منصوب شد.

دکتر محسن پورسیدآقایی، استاد دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران، با حکم جدید به عنوان مشاور عالی مدیرعامل Read more

ترانزیت ریلی ایران و ترکیه دست به گریبان با سرعت بازرگانی و بروکراسی غیر ضروری

ترکیه یکی از مقاصد مهمِ ترانزیت ریلی ایران به‌شمار می‌رود و افزایش حمل‌ونقل بار بین دو کشور، ذی‌نفعان فراوان و Read more

صنعت ریلی بیشترین آسیب را از فقدان تصمیم‌سازی می‌بینید/ ماده 12 در ساختار فعلی کارایی ندارد

صنعت ریلی در سال‌های اخیر، نتوانسته است اهداف تعیین‌شده در برنامه‌های کلان اقتصادی را محقق کند و سرمایه‌گذاران نیز از Read more