برقی سازی مسیر ریلی آنکارا- کایسری به اتمام رسید

بازگشت به نوشته‌ها

برقی سازی مسیر ریلی آنکارا- کایسری به اتمام رسید

بر اساس اعلام مدیر زیرساخت TCDD(راه‌آهن دولتی ترکیه) خدمات برق در کل طول 352 کیلومتر خط اصلی آنکارا-کایسری، پس از اتمام عملیات سیم‌کشی بین ننک و شفاتلی، راه‌اندازی شده است.
پایان عملیات نهایی برقی‌سازی، قطارهای برقی را قادر می‌سازد تا مستقیماً از سه شهر اصلی ترکیه یعنی استانبول، ازمیر و آنکارا به آدانا و مالاتیا از طریق کایسری حرکت کنند.
برق رسانی این مسیر شامل نصب 372 کیلومتر کابل برقی بالاسری و 118 کیلومتر کابل برق، به اضافه ساخت 6 عدد پست بود.
این پروژه هم خط اصلی و هم یک شاخه به پالایشگاه نفت توپراس را پوشش می داد. شرکت تابعه لجستیک Tupras Körfez Ulaştırma، دو لوکوموتیو الکترودیزلی را در ماه سپتامبر تحویل گرفت. انتظار می رود تحویل پنج مورد دیگر نیز در این ماه تکمیل شود. اسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و ارتباطات ترکیه در مراسم افتتاحیه گفت 45 درصد از 12803 مسیر-کیلومتر شبکه ریلی کشور اکنون برق رسانی شده است و نسبت خطوط متعارف موجود تا پایان سال 2023 به 50 درصد خواهد رسید.
وزیر افزود که شرکت دولتی راه آهن ترکیه در نظر دارد 294 کیلومتر از خطوط اتصال و سایدینگ های 38 بندر، مراکز لجستیک و مناطق صنعتی را برق رسانی کند و 34 سایت کارخانه را به شبکه اصلی خود متصل کند. سیگنالینگ از 65 درصد در حال حاضر تا 90 درصد از شبکه را، پوشش خواهد داد.
برق رسانی خط اصلی موجود بین آنکارا و یرکوی به طور جداگانه از پروژه راه آهن سریع‌السیر آنکارا – سیواس که به موازات بخشی از مسیر است، قبل از انشعاب به سمت شرق در مسیر تازه ساخته شده تکمیل شده است. وی با عطف به سایر پروژه های در حال انجام، گزارش داد که کار بر روی برنامه نوسازی مسیر قونیه – کارامان – اولوکیشلا نزدیک به اتمام است. پس از تکمیل، زمان سفر از 6 ساعت به 2 ساعت و 20 دقیقه کاهش می یابد.
اسماعیل اوغلو همچنین عنوان کرد که طرح‌هایی برای توسعه خط سریع آنکارا – یرکوی از جنوب تا قیصری و توسعه یک خط سریع السیر که آکسارای، اولوکیشلا، مرسین و ینیس را به هم متصل می کند، آماده شده است.

با توجه به اینکه این مسیر در راستای مسیر ترانزیتی ریلی از ایران و ترکیه به سمت اروپا است منجر به کاهش زمان سیر و افزایش ظرفیت حمل بار در این مسیر خواهد شد

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها