مدیرعامل راه آهن: بازسازی کامل ۲۷۰ واگن مسافری در دستور کار قرار گرفته است

بازگشت به نوشته‌ها

مدیرعامل راه آهن: بازسازی کامل ۲۷۰ واگن مسافری در دستور کار قرار گرفته است

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در سالی که رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند، عملیات بازسازی کامل ۲۷۰ واگن مسافری در کارخانجات داخلی در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار گرفته است.
به گزارش صنعت روابط عمومی انجمن به نقل از حمل و نقل آنلاین، سعید رسولی روز پنجشنبه درمراسم امضای بازسازی ۸۰ دستگاه واگن مسافری در شرکت صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) افزود: طرح بازسازی واگن‌های مسافری فرسوده در ۱۴ خرداد ماه سال جاری کلید خورد و همه این واگن‌ها پس از بازسازی کامل وارد ناوگان حمل و نقل ریلی کشور می‌شود.

آغاز طرح عملیات بازسازی کامل واگن‌های مسافری
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت:

با همت شرکت‌های داخلی ۴۵ روز از آغاز طرح عملیات بازسازی کامل واگن‌های مسافری در این شرکت‌ها می‌گذرد و این اقدام جهادی خانواده بزرگ راه‌آهن برای توسعه صنعت ریلی کشور بسیار اقدام ارزشمندی است.

به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد:

بیش از ده سال بود این واگن‌ها در خطوط فرعی شبکه ریلی کشور متوقف شده بودند و بعضا شاهد آتش‌سوزی و بروز سایر مشکلات در این زمینه بودیم.

عملیات بازسازی ۸۰ واگن مسافری
رسولی بیان کرد:

خوشبختانه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و با امضای این قرارداد، عملیات بازسازی ۸۰ واگن مسافری شرکت قطارهای مسافری رعد تبریز در شرکت ایریکو آغاز شد.

رونق کار و اشتغال‌زایی در کارخانجات داخلی
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:

مزیت بزرگ این اقدام ارزشمند جهادی در بازسازی واگن‌های مسافری این است که بدون اینکه تعداد صندلی‌های موجود در ناوگان ریلی کاهش یابد راه‌آهن می‌تواند همچنان به خدمات مطلوب خود به مسافران اقدام و شاهد رونق کار و اشتغال‌زایی در کارخانجات داخلی باشیم.

امضای عملیات بازسازی ۸۰ دستگاه واگن مسافری
گفتنی است، با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن، استاندار زنجان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مراسم امضای عملیات بازسازی ۸۰ دستگاه واگن مسافری در شرکت ایریکو برگزار شد.
پیش از برگزاری این مراسم، وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از روند تکمیل خط دوم راه آهن قزوین – زنجان به طول ۱۷۱ کیلومتر بازدید کردند.

کاهش آلاینده‌ها و مصرف سوخت
این پروژه ریلی در ۴ قطعه هم اکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افتتاح آن، ظرفیت حمل بار در این مسیر از ۹ به ۱۷ میلیون تن افزایش و سالیانه در مصرف سوخت ۱۰۰ میلیارد و در کاهش آلاینده ها ۲۴ میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها