امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین شرکت راه‌آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

بازگشت به نوشته‌ها

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین شرکت راه‌آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به منظور اجرای بندهای۲۴و۲۵سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری، برای توسعه حمل‌ونقل ریلی تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک در زمینه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی، این تفاهم نامه توسط “سعید رسولی” مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و”اسماعیل قادری‌فر” رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در شرکت راه‌آهن به امضا رسید.

همزمان با امضای این تفاهم نامه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهور،” مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران” نیز به بهره برداری رسید.

به ‌کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و توانمندی های داخلی
همکاری در توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه حمل و نقل ریلی با به ‌کارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و توانمندی های داخلی با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های هوشمند در حوزه ریلی کشور، از مهمترین محورهای اجرای این تفاهم نامه بین دو طرف است.
همچنین همکاری درهوشمند سازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه، نگهداری زیرساخت‌ها و ناوگان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استارتاپ ها به منظور ارتقا بهره‌وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه های همکاری بین دو طرف دراین تفاهم‌نامه است.

برنامه‌های همکاری‌های شرکت راه‌آهن و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی
همکاری در ارتقای فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آنها و شبکه سازی شرکت‌های دانش بنیان با توانمندی‌های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوری‌های راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه‌های همکاری‌های شرکت راه‌آهن و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این تفاهم نامه خواهد بود.
دوطرف دراین تفاهم نامه موافقت کردند که در زمینه برقی‌سازی شبکه و ناوگان ریلی، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه اندازی مرکز تست در صنعت ریلی وهمچنین استانداردسازی وصدورگواهینامه‌های مورد نیاز همکاری کنند.

ایجاد کارگروه مشترک همکاری و کارگروه فنی
به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی طرفین موافقت کردند در راستای اجرایی شدن این تفام نامه یک کارگروه مشترک همکاری جهت برنامه‌ریزی و اجرای طرح های مورد نظر و یک کارگروه فنی تشکیل شود.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها