ششمین جلسه کمیته فرابخشی حمل و نقل درون شهری و برون شهری

بازگشت به نوشته‌ها

ششمین جلسه کمیته فرابخشی حمل و نقل درون شهری و برون شهری

به گزارش روابط عمومی انجمن؛ ششمین جلسه کمیته فرابخشی حمل و نقل درون شهری و برون شهری از زیر کمیته های شورای تخصصی حمل و نقل که چندی پیش با ریاست اقای دکتر تقی زاده در معاونت پژوهش های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش های مجلس راه اندازی شد، در تاریخ 26 فروردین ماه 1398، با حضور 25 نفر از مدیران و صاحب نظران حمل و نقل کشور برگزار گردید.

در این جلسه نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش های مجلس، شهرداری تهران، بخش جاده ای، بنادر، فدراسیون لجستیک، شرکت های مشاور حمل و نقلی و تعدادی از اساتید حضور داشتند

در این جلسه که به مدت ۲.۵ ساعت به طول انجامید، بررسی “تصوير كلان بخش حمل‌ونقل بار

برون شهری” مورد بحث و بررسی چالشی شدید متخصصین قرار گرفت. جلسه امروز با رویکرد بار برون شهری داخلی تشکیل شد.

در این جلسه 15 راهکار نجات کشور از خودرومحور شدن حمل بار برون شهری مورد بررسی و تایید اعضا قرار گرفت. این راهکارها در چهارمین جلسه شورای تخصصی حمل و نقل کشور که در تاریخ 9 اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، جهت تصویب مطرح خواهد شد.

موضوع ترانزیت به علت حجم بالای مباحث فنی و پایان زمان جلسه مقرر گردید در جلسه بعدی که هفته آینده مورخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است «شورای تخصصی حمل و نقل» مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تنها مرجع بحث و بررسی امور مشترک بین حمل و نقل درون شهری و برون شهری چه در زمینه مسافری و چه باری در کشور است که با عضویت 80 نفر از متولیان، مدیران، خبرگان و صاحب‌نظران حمل و نقل درون شهری و برون شهری تشکیل شده است و مسائل مختلف این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

 

لینک کوتاه: https://rtcguild.ir/1398-01-26

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها