تکمیل راه آهن رشت – انزلی تا پایان ۱۴۰۰

بازگشت به نوشته‌ها

تکمیل راه آهن رشت – انزلی تا پایان ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بندر انزلی خبر از تکمیل راه‌آهن قزوین-رشت و اتصال آن به بنادر انزلی و آستارا در دولت تدبیر و امید داد.

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی وزیر راه و شهرسازی از تکمیل راه‌آهن رشت-انزلی تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۷ آبان ماه به بندر انزلی سفر کرده و در حاشیه نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گفتگو با خبرنگاران، گفت: موضوعی که ماه هاست در حال انجام است موضوع اتصال راه ‌آهن قزوین- رشت است که این پروژه در حال انجام است. در عین حال اتصال این خط ریلی با ریل به انزلی و بندر انزلی و بندر آستارا نیز در حال اجراست.

تکمیل راه آهن قزوین-رشت

تکمیل راه آهن قزوین- رشت و اتصال به بنادر انزلی و آستارا در دولت تدبیر و امید به سرانجام می‌رسد. همچنین، پروژه خط ریلی آستارا- رشت نیز بر اساس زمانبندی در حال انجام است.
برنامه دیگری که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کشور افغانستان و همچنین اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور است. در برنامه است تا ریل چابهار در پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

شبکه راه های کشور، آزادراهی و بزرگراهی کشور

شبکه راه‌های کشور نیز به عنوان پروژه‌های پیوسته و در حال حرکت، پیوسته و مستمر در حال تکمیل و بهره برداری است. تکمیل شبکه‌های راه‌های کشور از این جهت که در موقعیت ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا، جذابیت ایران را در ترانزیت روزافزون می‌کند، حائز اهمیت بوده و در حال انجام است.
در این رابطه، از یک سو، زیرساخت ها در حال توسعه هستند و از سوی دیگر فرصت های هماهنگی و عضویت در راه آهن های کشور های مشترک المنافع CIS ایجاد شده و در حال پیگیری است.

امضای تفاهم نامه های چهار و پنج جانبه ای از سوی شرکت راه آهن

ایجاد هماهنگی و همچنین ایجاد مدیریت واحد و یکپارچگی بین همه دستگاه‌های ذی نفع در تجارت و ترانزیت در دستور کار است تا حداقل توقف در پایانه ها رخ دهد و کشور از این جهت شاهد توقف طولانی مدت کامیون هایی که کالا ترانزیت می‌کنند، نباشد.

تکمیل پروژه رشت- آستارا و تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور

کار تکمیل پروژه رشت- آستارا و تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور آغاز شده و اراضی دولتی به این امر اختصاص یافته و همچنین اراضی که مالکیت خصوصی داشت از مردم خریداری شده است و در حال خریداری هستیم. امیدوار هستیم این پروژه در زمانبندی به سرانجام برسد.
آنچه برای ما حائز اهمیت است این است که شبکه ریلی ما از طریق آذربایجان به کشور روسیه و سایر کشورها متصل شودکه دولت آذربایجان نیز به این مهم، علاقمندی و اهتمام ویژه دارد.
امیدوار هستیم در چارچوب و زمانبندی مشخصی که اعلام کردیم این پروژه افتتاح شود. این پروژه ۴۸ ماهه است که ۱۰ ماه آن سپری شده است.

تکمیل پروژه های ریلی در منطقه شمالی ایران

در منطقه آزاد کاسپین از سوی مناطق آزاد، تفاهمات مناسبی انجام و زیرساخت ها و هماهنگی هایی ایجاد شده است.
در عین حال این مجموعه اقدامات می تواند با حذف برخی تعرفه ها، برای برخی از سرمایه گذاری ها تسهیل گری کرده و آنها را برای سرمایه گذاری ترغیب کند.

دعوت از سرمایه گذاران بین‌المللی

در بنادر ایران و در مناطق آزاد کشور، سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری مطمئنی که ایجاد شده است اقدام کنند که این سرمایه‌گذاری‌ها می تواند هم از جنس تولیدی و هم از جنس لجستیکی باشد. سرمایه گذاران داخلی و همسایگان ما تحت حمایت و پشتیبانی ما هستند تا بتوانند در پروژه های مشترک همکاری داشته باشند.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها