ارائه بسته‌های مالی و اقتصادی برای حمایت از مراکز تولیدی تخصصی

بازگشت به نوشته‌ها

ارائه بسته‌های مالی و اقتصادی برای حمایت از مراکز تولیدی تخصصی

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از صنعت حمل و نقل آنلاین نورالله بیرانوند، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن ج.ا.ا به اهمیت راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنعت ریلی در توسعه شبکه ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور اشاره کرد و گفت: در هر نمایشگاهی دستاوردهای عام و خاص وجود دارد.

این نمایشگاه می‌تواند فضایی برای تبادل اطلاعات در حوزه ریلی باشد که طی آن، تعداد زیادی از شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات ریل به همراه شرکت‌های مشاور فنی و اقتصادی آن حضور خواهند داشت.

نظام تدارکات و زنجیره تأمین قطعات و تجهیزات
بیرانوند در ادامه اظهار کرد: نظام تدارکات و زنجیره تأمین قطعات و تجهیزات، پیش‌ از این بیشتر به خرید خارجی متکی بوده و از نظم خوبی هم برخوردار نبوده‌ است.

این موضوع باعث شد تا این نمایشگاه راه‌اندازی شود و در مرحله نخست، بستر لازم جهت تبادل اطلاعات بین این زیست‌بوم و این صنعت فراهم شود.

نمایشگاه فضایی مناسب برای تولید کننده و مصرف کننده
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن ج.ا.ا با بیان این نکته که این نمایشگاه می‌تواند فضایی را در خصوص دریافت اطلاعات فراهم کند بیان کرد: این نمایشگاه می تواند فضایی را برای تولیدکننده و مصرف‌کننده قطعات، در خصوص دریافت اطلاعات در زمینه نرخ ارز، مشکلات فنی و قیمت فراهم و کند.

حمایت از مراکز تولیدی و تخصصی
وی تصریح کرد: در برنامه شرکت راه‌آهن است تا وظیفه رگلاتوری و تنظیم گری خودش را ایفا می‌کند و تلاش کند با ارائه بسته‌های مالی و اقتصادی، مراکز تولیدی تخصصی را حمایت کند.

دعوت از شرکت های دانش بنیان
بیرانوند با اشاره به دیگر برنامه های راه آهن که در دست اقدام است گفت: برنامه‌ای هم در بحث راه‌اندازی تست راه‌آهن ج.ا.ا که مکمل این نمایشگاه است، در دست اقدام داریم. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای نیز با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شده تا طی آن شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که در حوزه تحقیقات فنی هستند به این زنجیره بپیوندند.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها