معرفی ۴ هزار قطعه ناوگان داخل در نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی

بازگشت به نوشته‌ها

معرفی ۴ هزار قطعه ناوگان داخل در نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی

به گزارش خبرنگار دوماهنامه ندای حمل و نقل ریلی سعید رسولی مدیرهامل راه آهن ج.ا.ا در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی از ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط آهن اصلی با خطوط فرعی و مانوری به ۱۴ هزار کیلومتر خبر داد.

شبکه مویرگی ریلی کامل نیست
وی اضافه کرد: ۲۶ هزار دستگاه انواع واگن باری در کشور موجود است و ۱۷ هزار دستگاه واگن مسافری و ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو در ناوگان داریم.

رسولی با بیان این نکته که شبکه مویرگی ریلی کامل نیست و مراکز بار کمتر به شبکه ریلی متصل هستند اظهار کرد: اگر بخواهیم به هدف قانونگذار و جایگاه مطلوب ریلی برسیم کار زیادی داریم.

تاکید در حمل و نقل ریلی
ما در نشست‌های بین المللی می‌گوییم که راه‌آهن ایران مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و شخص اول نظام و کشور است. ایشان در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم تاکیدات زیادی در مورد حمل و نقل ریلی دارند.

رسولی گفت: اگر بخواهیم طبق بند ۲۴ مزیت رقابتی برای ریل ایجاد کنیم، باید راه‌آهن موجود را از نظر اقتصادی پایدار کنیم. وزیر راه و شهرسازی هم در اولین تاکیدات خود به اینجانب خواستند صنعت ریلی از جهت استفاده از توان داخل و خودکفایی تقویت شود.

وجود فرصت ها و ظرفیت های ارزشمند
مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی از جهت منابع مالی و صنعتی در کشور وجود دارد. وضعیت ما طوری نیست که با یک تحریم و تهدید زمین‌گیر شویم.

رسیدن به اقتصاد پایدار در اداره صنعت ریلی
رسولی با اشاره به همکاری با وزارت دفاع بیان کرد: طی مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش‌های زیرساخت، ناوگان، علائم، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می‌رساند.

وی اضافه کرد: همچنین امروز از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که بیش از ۴ هزار قطعه ناوگان که تولید داخل هستند معرفی می‌شود و قطعاتی از ناوگان که وارداتی هستند نیز معرفی می‌شوند تا شرکت‌های دانش بنیان با آنها آشنا شده و برای تولید داخل آن اقدام کنند.

افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی
مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در دل کارخانجات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران افتتاح شد که قطعات داخلی و همچنین قطعات وارداتی ناوگان در آن برای متقاضیان در معرض دید قرار گرفته است.

حضور موثر ایران در بازار منطقه
قطعا با حمایت‌های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید. صنایع دفاعی کشور ظرفیت بالایی دارد و ما می‌توانیم در بازار و منطقه حضور مؤثر داشته باشیم.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها