وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: انجام قرنطینه مشترک با کشورهای همسایه

بازگشت به نوشته‌ها

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: انجام قرنطینه مشترک با کشورهای همسایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث تردد و تجارت های بین المللی با کار مشترک وزارت امورخارجه و وزارت بهداشت به دنبال ایجاد تمهیدات سازمان بهداشت جهانی در همه پایانه های مرزی هستیم تا با انجام قرنطینه مشترک بهانه جدید ایران هراسی سلب شده و نگرانی مردم و همسایگان کشورمان برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درخصوص مجموعه اقدامات این وزارتخانه در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: سازمان مجری طرح های عمرانی دولت که در وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، در حال حاضر حدود ۱۴ بیمارستان را به مراحل پایانی رسانده و برای حدود ۶ بیمارستان به وزارت بهداشت در دو، سه ماه گذشته اعلام شده که نسبت به تجهیز و بهره برداری از آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از این بیمارستان ها هم در این ایام با توجه به نیاز و شرایط موجود کشور در حال استفاده بوده و بهره برداری از آن ها آغاز شده است. در مورد مابقی بیمارستان ها هم سازمان مجری اعلام کرده که برای رفع نیاز مبرم مردم، هرکدام از آن ها که لازم باشند در کار تکمیل آن تسریع کرده و با تیم های عملیاتی خود آماده انجام این کار هستند تا شرایط به گونه ای فراهم شود که در مدار قرار گرفته و آماده بهره برداری شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲ بیمارستان در استان گیلان از همین نمونه اقدامات است که در تالش و لنگرود اخیرا مورد بهره برداری قرار گرفته اند، تصریح کرد: برای وزارت راه و شهرسازی بسیار حائز اهمیت است که به عنوان عضوی از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمام ظرفیت خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد تا بتواند خدمات بیشتری ارائه دهد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به سوالی درخصوص ضدعفونی ناوگان حمل و نقل در حوزه های ریلی، هوایی، زمینی و دریایی و اینکه آیا محدودیتی در زمینه سفرهای نوروزی قرار است اعمال شود، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات و پروتکل های خودش را در این خصوص با هماهنگی وزارت بهداشت ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در همان زمان ابتدایی که احتمال وجود کرونا در کشور می رفت با تقاضای وزارت بهداشت در فرودگاه های بین المللی و ۲۴ پایانه مرزی نیروهای این وزارتخانه مستقر شدند تا ورود و خروج ها را کنترل کنند. در همین راستا کار تجهیز انجام گرفت و همچنان ادامه دارد و این پروتکل ها و ابلاغیه ها با درگیر شدن کشور با این ویروس تنظیم و اعلام شد.

اسلامی گفت: در همه پایانه ها ضدعفونی صورت گرفته و نیروی انسانی موجود مرتب معاینه و کنترل می شوند. همچنین در مورد وسائل و تجهیزات نیز در تمام قطارها، اتوبوس ها، هواپیماها و کشتی ها این مجموعه عملیات ضدعفونی انجام می گیرد تا اطمینان حاصل شود که ناقل آلودگی نیستند. مساله ای که به عنوان یک دستور قاطع در سراسر کشور در حال اجراست چرا که مستقر کردن ضوابط وزارت بهداشت را وظیفه و تکلیف خودمان دانسته ایم و به آن پایبند هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در مورد سفرها هم باید تاکیدات وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد و در مورد سفرهای ضروری نیز باید در قالب پروتکل های ارائه شده باشد تا ناقل آلودگی نباشیم. همان طور که مقام معظم رهبری روز گذشته به زیبایی تبیین کردند، کسانی که در مقابله با این ویروس و در جهت ریشه کن کردن آن تلاش می کنند کارشان در زمره اعمال صالح بوده و از همین منظر کار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اهمیت تردد و تجارت در عرصه بین المللی تاکید کرد: نکته مهمی که این روزها برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تردد و تجارت های بین المللی است. متاسفانه دشمن ما به ویژه آمریکای جهانخوار فرصتی به دست آورده که با شرارت حداکثری ترددها را به ایران سخت کند.

وی افزود: روز گذشته با وزرای حمل و نقل چند کشور صحبت داشتیم که در بیان آنها کاملا مشهود بود که یک فشار بیرونی علاوه بر بحث ملاحظات بهداشتی و سلامت مردم آن ها را تهدید می کند.

وی ادامه داد: این بسیار اسفناک و باورنکردنی است برای کسانی که هنوز باور ندارند آمریکا یک دشمن تمام عیار برای مردم ایران است و از کوچکترین فرصت برای ضربه زدن به این ملت و کشور استفاده می کند.

محمد اسلامی در ادامه بیان داشت: در این زمینه با رایزنی هایی که وزارت امورخارجه و وزارت بهداشت به طور مشترک داشتند به دنبال این هستیم تا بتوانیم تمهیدات سازمان بهداشت جهانی را در پایانه های مرزی و همه نقاط اتصال ما با دیگر کشورها در دریا، فرودگاه و پایانه ها رعایت و قرنطینه مشترک ایجاد کنیم تا این بهانه سلب شود از کسانی که این بار ایران هراسی خودشان را از راه کرونا دنبال می کنند و به این شکل نگرانی مردم و همسایگان کشورمان برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص راهکارهای در نظر گرفته شده برای مراعات با کسب و کارهایی که به واسطه ویروس کرونا درآمدشان کاهش پیدا کرده و حمایت هایی که قرار است در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام بگیرد، اظهار داشت: در این خصوص هم ستاد و هم شورای امنیت ملی که مصوبه مقام معظم رهبری را در این خصوص به همراه داشت، سیاست ها و دستوراتی را ابلاغ کردند.

وی افزود: در هیات دولت در جلسه هفته قبل و امروز و همچنین جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار برای چند مساله از جمله کسب و کارهای مردم که متاثر از این وضعیت شده و دچار مشکل شدند، تصمیم گیری هایی انجام گرفت. به خصوص کسب و کارهایی که از فرصت عید و نوروز استفاده می کنند، قرار شد به آنها یه تنفس سه ماهه بابت تسهیلاتی که گرفته اند، داده شود که این موضوع شامل مبالغ دریافتی قرضه الحسنه نیز می شود. به عنوان مثال اگر یک نفر قسطی که داشته ۲۰ ماه می شود با این تصمیم ۳ ماه به زمان بازپرداخت او اضافه می شود که این تنفس یک گشایش قابل ملاحظه ای خواهد بود. در بحث حق بیمه کارفرما و مالیات هم این موارد اعلام و مسئولان ذی ربط بخشنامه های لازم را ابلاغ کردند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در ادامه بیان داشت: در حوزه راه و شهرسازی از سوی وزارتخانه تدابیری اندیشیده شد تا مردم تا حد امکان کارهای مربوط به این مجموعه را از طریق الکترونیکی انجام داده و نیازی به حضورشان نباشد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این زمینه انجام شد این بود که هر کس پروانه کسب و کار یا کارت فعالیتی دارد که مهلت آن تا پایان سال بوده و نیاز به تمدید داشته به صورت اتوماتیک برای سه ماه تمدید شده اند. به این شکل شرایط به گونه ای فراهم شد که نیازی به حضور نداشته و کارها را از طریق الکترونیک انجام دهند.

وی ادامه داد: در بحث ثبت نام اقدام ملی مسکن و بابت مراجعات برای تشکیل پرونده یا اعتراض هایی که به فرم «ج» بود این امکان فراهم شد تا حد امکان کار از راه دور و به صورت الکترونیک انجام شود. به این ترتیب هرگونه اقدام که نیاز به مراجعه به وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل استان ها بود را به نحوی برنامه ریزی کردیم که کار از راه دور انجام تا مردم عزیزمان به زحمت نیفتاده و نیازی به حضور در ادارات نداشته باشند.  

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها