وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امضا قرارداد تأمین ۵ هزار تن ریل برای راه‌آهن چابهار-زاهدان

بازگشت به نوشته‌ها

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امضا قرارداد تأمین ۵ هزار تن ریل برای راه‌آهن چابهار-زاهدان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت حمل‌‌ونقل کشور نسبت به ورود ویروس کرونا در کشور گفت: تردد کامیون‌ها از مرزهای کشور نیازمند هماهنگی میان وزارت صمت و اتاق بازرگانی است. همچنین فقط پرواز باری برای جابجایی کالاهای ضروری زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، به نقل از پایگاه خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل لحظاتی پیش و با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، قرارداد تولید ۵ هزار تن ریل در فاز اول بین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان به امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضا این قرارداد اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یک قرارداد فعال با وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه احداث راه آهن زاهدان-چابهار دارد و پیرو همین قرارداد امروز قرارداد تامین ریل این پروژه میان ذوب‌‌آهن و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به امضا رسید.

وی افزود: این قرارداد برای تامین ۵۰۰۰ تن ریل منعقد شده و مجموع نیاز این پروژه ریلی ۶۰ هزار تن است.

اسلامی بیان داشت: قرارداد دیگری که امروز به امضا رسید تامین متعلقات و اقلام پروژه‌های ریلی ساخت داخل است که بیانگر یک رونق تولید به معنای واقعی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت تردد و ورود و خروج از مرزهای زمینی کشور نیز به خبرنگاران گفت: در این شرایط  مهمترین مساله هماهنگی بین دستگاه‌ها است و  این مساله نیازمند هماهنگی میان وزارت صمت و اتاق بازرگانی  است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی ماهان به چین ادامه دارد، گفت: فقط پروازهایی که دولت مصوب کرده بود انجام شد. در حال حاضر فقط پرواز باری برای جابجایی کالاهای ضروری آن هم زیر نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود. البته در صورتی که ضرورت نیاز به کالایی از سوی وزارت بهداشت تایید شود، هواپیما مجاز به پرواز است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها