معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: اتصال ریلی و جاده‌ای ایران و آذربایجان در اولویت است

بازگشت به نوشته‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: اتصال ریلی و جاده‌ای ایران و آذربایجان در اولویت است

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه احداث راه‌آهن رشت-آستارا و آغاز عملیات اجرایی بزرگراه آستارا-آستار گفت: ترانزیت کالا و جا‌به‌جایی مسافر بین ایران و آذربایجان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیر‌الله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه مسیر ریلی اتصال به پایانه مرزی توسط وزیر راه و شهرسازی بازدید شد گفت: بازدید از پایانه مرزی آذربایجان و خط ریلی آن به طول ۱.۵ کیلومتر که از سال گذشته جهت جا به جایی بار و محموله‌ها از آن استفاده می‌شد به صورت کامل توسط وزیر راه و شهرسازی بازدید و برخی از موانع و مشکلات آن برطرف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اتصال دوباره بزرگراه نقطه صفر مرزی در آذربایجان در دستور کار قرار گرفته است که وزیر راه و شهرسازی هم در سفری که اخیرا به استان گیلان داشت آن را در صورت کار این وزارتخانه قرار داد.

تمامی کارگاه‌های احداث راه‌آهن رشت-آستارا تجهیز شد

خادمی به احداث مسیر ریلی رشت به آستارا هم اشاره کرد و گفت: مجری پروژه مسیر ریلی رشت به آستارا تمامی کارگاه‌های احداث این مسیر ریلی را تجهیز کرده و در حال تملک بیشتر اراضی برای سرعت بخشیدن به این کارگاه است.

او یادآور شد: عملیات آزادسازی ۴ تا ۵ هکتار اراضی منطقه رشت-آستارا در دستور کار قرار گرفته که نیازمند تامین اعتبارات است، خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رایزنی‌ها برای دریافت اعتبارات بیشتر صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بیان کرد: طول مسیر ریلی رشت به آستارا ۱۶۳ کیلومتر است که بخش عمده‌ای از آن در مزارع خاص و برنج کاری قرار دارد؛ بنابراین برای تملک اراضی این بخش‌ها نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم.

تملک اراضی راه‌آهن رشت-آستارا نیازمند اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی است

خادمی با اشاره به اینکه در ارزیابی‌های اولیه ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: تامین اعتبار مذکور در طول یک تا ۲ سال امکان پذیر نیست، بنابراین درگاه‌هایی غیر از اعتبارات مصوب سالیانه بودجه در نظر گرفته شده تا بتوانیم سرعت ساخت این پیشتر کنیم.

آغاز عملیات اجرایی بزرگراه آستارا- آستارا

او از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه آستارا- آستارا هم خبر داد و گفت: طول این بزرگراه حدود ۱۳۰۰ متر است که در حال تجهیز و ساخت این بزرگراه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا و جا‌به‌جایی مسافر بین ایران و آذربایجان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های ماست، گفت: هم اکنون پایانه مرزی جدیدی در بیرون از شهر احداث شده که این بزرگراه در امتداد مسیر ریلی اتصال به پایانه‌ها ساخته خواهد شد.

خادمی از آغاز عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر هم سطح شلمان خبر داد و گفت: طول این تقاطع که روی کمربندی لنگرود قرار دارد حدود ۲۸۵ متر است که ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته ایم.  با احداث این تقاطع غیر هم سطح شاهد کاهش بار ترافیکی و روان شدن بار ترافیک در ایام پیک سال خواهیم بود.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها